Onderwerp: Whoopies Helpp !!!
Hoi heb net mijn eerste whoopies gebakken maar ze zijn niet omhoog gekomen kan het zijn dat ze langer in de oven moeten heb 10 min gedaan of kan het iets anders zijn
groetjes Leonie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Whoopies Helpp !!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi heb net mijn eerste whoopies gebakken maar ze zijn niet omhoog gekomen kan het zijn dat ze langer in de oven moeten heb 10 min gedaan of kan het iets anders zijn
groetjes Leonie
Kan niemand mij helpen
Hai Leonie,
tsja, ik durf mezelf geen expert te noemen, maar het kan aan een aantal dingen liggen. Maar wat bedoel je precies met 'ze zijn niet omhoog gekomen', want whoopies worden ook niet enorm hoog hoor Heb je ze inmiddels al geproefd? En zijn ze helemaal gaar van binnen?
- Zoals je zelf al aangeeft: zijn ze lang genoeg gebakken? Ik heb zelf ooit bij de Dille en Kamille een speciale 'cake tester' gekocht, maar je kan het ook gewoon met een sateprikkertje testen: als je hem in je cake/whoopie prikt en hij komt er schoon uit, dan is het beslag van binnen helemaal gaar. Zo niet: gewoon nog eventjes terug in de oven en een paar minuten later weer testen.
- Welk recept heb je gebruikt? Heb je de alles heel precies afgewogen? Sommige ingrediënten luisteren nauwer qua gewicht dan anderen, dus misschien is er van het rijsmiddel net eventjes te weinig toegevoegd ofzo?
- Heb je je oven goed voorverwarmd?
Ik heb zelf laatst de whoopies uit het boek van Rudolph gemaakt en ze kwamen niet echt heel erg omhoog ofzo, maar ze waren wel heel lekker Omdat ze toch voor eigen gebruik waren, ging smaak/textuur mij boven het plaatje, dus ik heb ze lekker gevuld en ze zijn zonder mopperen opgegaan
de whoopies waren niet helemaal gaar van binnen bij cake prik ik er altijd in maar bij de Whoopies wist ik het niet hoe ze precies moesten zijn ik heb ze gister ook gewoon gevuld en neem ze dadelijk mee naar mijn zus en laat ik ze proeven
Als ze niet gaar zijn zou ik ze niet uitdelen persoonlijk. Ongare cake is echt niet lekker...
Ach, zo erg is het toch niet? Als het echt niet lekker is zal ze ze heus niet allemaal opeten
Heb je zuiveringszout gebruikt? Dat zorgt er namelijk voor dat de whoopies rijzen. En idd niet langer dan 10-12 min in de oven, wel voorverwarmd en ze komen er gaar uit
Ik noem mezelf geen expert maar heb er al een hoop zo gemaakt.
Heb je zuiveringszout gebruikt? Dat zorgt er namelijk voor dat de whoopies rijzen. En idd niet langer dan 10-12 min in de oven, wel voorverwarmd en ze komen er gaar uit
Ik noem mezelf geen expert maar heb er al een hoop zo gemaakt.
ik had geen zuiverings zout ik weet niet wat het is eigenlijk en in een winkel waar ze vanalles vercopen voor het bakken die zeiden dat ik ook bakpoeder voor kon gebruiken want daar zat het in
maar wat is zuiveringszout eigenlijk en waar kan ik het halen
ik heb zuiveringszout bij de toko gehaald volgens mij gaat het ook onder de naam baksoda. Volgens mij als het google-ed moeten er wel een aantal verkoop adressen te voorschijn komen.
Zuiveringszout zorgt ervoor dat het een beetje rijst
Je kan zuiveringszout ook bij de Etos kopen. Zit in een groen doosje. Je moet dan vragen naar maagzout. Of bij de apotheek waar ze zelf nog mengen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Whoopies Helpp !!!