1

Onderwerp: botercreme met saroma

Ik heb een paar vraagjes: (alweer haha)

* ik wil vullen met de aardbeienkwark vd aldi, kan dit?
* door de botercreme wil ik saroma doen omdat ik de botersmaak niet zo lekker vindt..... is dit ook geschikt om mee af te smeren????

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

2

Re: botercreme met saroma

wil je alleen de kwark gewoon direct als vulling gebruiken? ik denk dat dit te waterig zal zijn, maar ken deze kwark niet dus kan er niet zo veel over zeggen

maar de saroma kan prima, het is een droge poeder dus kan niks mis mee gaan..

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

3

Hoi,

Mijn ervaring met de saroma op de normale verhouding botercreme is dat het extreem mierzoet wordt, vooral de roze smaakjes. Doe minder suiker in je mix, dan is het minder zoet. Geen idee hoeveel minder je zelf lekker vindt, maar als ik een 1:1 mix maak, gebruik ik ongeveer een kwart van de boter minder.

Met kwark vullen kan prima. Mijn tip is om een heeeeeeeel dun laagje botercreme aan beide kanten van je doorgesneden kapsel te doen. Dan trekt de kwark niet/minder snel in je kapsel en wordt het niet zompig.

4

Volgens mij vult Smarianne van het forum haar taarten ook weleens met kwark. In dunne laagjes. Je zou haar eventueel kunnen vragen :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen