1

Onderwerp: Help... hoe goud te verven zonder te....

.... knoeien?

Hallo allemaal,
ik wil vanavond een taartje gaan bekleden en decoreren. Hierbij wil ik graag gouden decoraties er op maken maar hoe kan ik dit het beste doen?
Eerst verven (dust met alcohol) en dan op de taart? Of eerst op de taart en dan verven?
Bij het laatste ben ik bang dat ik dan per ongeluk op de taart verf, en bij de eerste optie ben ik bang dat ik met mijn 'vieze' gouden vingers vlekken maak op de taart.....
Wie kan me tips geven?
Alvast bedankt!
Groetjes Corinne.

Re: Help... hoe goud te verven zonder te....

Je kan het los verven en dan goed laten drogen voor je het op de taart doet.

Zelf verf ik het op de taart met verschillende penselen zodat ik eromheen geen vlekken maak...

3

Laten drogen zal niet lukken ben ik bang. Ik wil namelijk dunne stroken op de taart maken van goud. Als ik deze laat drogen dan breken ze als ik ze over de taart doe (rondingen).

4

Je decoraties schilderen met Food paint van Rainbow dus (webshop)
Dit droogt heel snel (dun laagje aan brengen op geel voorgekleurd fondant)  Het geeft niet meer af zodra het opgedroogd is en dan kun je het veilig oppakken en de decoraties op je taart aan brengen.

Doordat het zo snel droogt heb je alle tijd om je stroken nog op de taart aan te brengen.

Dit in tegenstelling tot de spuitbussen van PME en de dust met alcohol, deze blijven beiden afgeven na het opdrogen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Dank je wel voor de tip! Ik heb het nu inderdaad met dust en alcohol gedaan, toen het al op de taart lag.
Ging op zich goed zonder al te veel te knoeien, alleen dekt de verf niet zo geweldig vind ik.
Dit is uiteindelijk het resultaat geworden:

http://i28.photobucket.com/albums/c208/Tykkajansen/Taart/vogelkooitje.jpg