1 Laatst bewerkt door bijdethee (29-04-2012 14:47)

Onderwerp: Koninginnedagtaart

Hierbij mijn Koninginnedag taart. De binnenkant bestaat uit rood_wit_blauwe lagen. Wit heb ik gemaakt met zelfgemaakte marshmellow. daartussen zit een dun laagje sinasappeljam. Afgesmeerd met oranje botercreme. Alles koemelk en soya vrij.

Helaas Is de bc wat korrelig uitgevallen, dat heb ik vaker met bc zonder melk. Maar de smaak is goed.

https://picasaweb.google.com/1182926390 … directlink

Maar hoe moet ik de foto nu toevoegen?

ik zie dat de bc niet zo strak is geworden. straks als het wat is opgehard zal ik het nog wat bijwerken en een nieuwe foto maken.

zoon met alergie voor koemelk en soya

2

Re: Koninginnedagtaart

leuk hoor! ik ben benieuwd hoe ie eruit ziet na het aansnijden!
dat je botercreme korrelig is, is zo te zien doordat ie is gaan schiften. dat gebeurt heel makkelijk door verschillende temperatuur van je ingredienten. Wat ik vaak doe is au bain marie de botercreme al roerend iets verwarmen en dan tijdens t afkoelen goed mixen. als het goed is krijg je hem dan gewoon weer glad. (zelf heb ik nooit botercreme gemaakt met melk, dus daar weet ik niets over)

je foto zet je hier dmv: [img]URL[/img]

Ik zet m er even voor je op:
https://lh6.googleusercontent.com/-QwfHzTX45og/T51C846d6EI/AAAAAAAABOI/Bjdv54Y4Drc/w516-h387-k/koninginnedag%2B2012.jpg

3

pompidom, bedankt dat je hem erop hebt gezet. ik probeer het nu zelf met de aangesneden versie

zoon met alergie voor koemelk en soya

4

leuk!

jammer idd van de geschifte bc, sinds (heel erg) kort gebruik ik een recept van rudolph van veen.
die heb ik nu 3 keer gemaakt, is errug lekker  :9 en is bij mij nog niet gaan schiften!
terwijl het met mijn vorige recept vaker niet goed ging als wel...

ik weet niet of ik recepten van anderen zo maar mag plaaten, ander mag je me wel mailen voor t recept hoor!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!