1

Onderwerp: Vulling slagroom met aardbeien tips?

Ik heb nooit eerder een taart met deze vulling gemaakt en vraag me af of ik ergens rekening mee moet houden zoals byv. Aardbeien geven volgens my veel vocht af?

2

Re: Vulling slagroom met aardbeien tips?

Wel klopfix door de slagroom doen. Aardbeien kunnen volgens mij zo in plakjes erin. Vermoed wel dat de slagroom gaat verkleuren door de aardbeien.

3 Laatst bewerkt door keukentje (29-04-2012 20:45)

Als je aardbeien wast met het steeltje er nog aan nemen ze al minder vocht op, na het wassen goed droog deppen met keuken papier. Geen suiker toevoegen, worden ze ook natter van, en dan klein gesneden door de slagroom doen of een aardbeien bavarois maken en daar klein gesneden stukjes door heen doen.

Christine.

ok thanx, ja dacht al dat ik op moest passen met die aardbeien  :lol:

Mirie schreef:

Wel klopfix door de slagroom doen. Aardbeien kunnen volgens mij zo in plakjes erin. Vermoed wel dat de slagroom gaat verkleuren door de aardbeien.

ja deed ik altijd, ben er al ruim een jaar uit, haha, weet niet eens meer hoeveel slagroom en hoeveel klopmix ik deed, pffff, hahaha, ik moet een taart van 20 cm maken. grote beker slagroom en 1 zakje klopfix toch? oh, erg he.

6

klopmix is niet nodig hoor, gaat evengoed zonder. ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

Wat ook heel lekker is en echt goed stevig is en blijft is aangevette slagroom met aardbei erdoor.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

ik snijden in plakjes voor gebruiken dus niet lang voor,zorg dat zijn nog lekker hard anders wordt pap

9

Heb gister een taart met Mascarpone-aardbeien en witte chocolade vulling gemaakt.Recept te vinden op deze site!
In combinatie met een laagje witte chocoladeganache was hij écht heerlijk!!!  :)

10

Heidi1977 schreef:

Heb gister een taart met Mascarpone-aardbeien en witte chocolade vulling gemaakt.Recept te vinden op deze site!
In combinatie met een laagje witte chocoladeganache was hij écht heerlijk!!!  :)

mmmmm klinkt goed! thanx

11

Vooral vers aansnijden, vind ik. Aardbeien blijven niet lang goed eenmaal gesneden, zoiezo niet trouwens, dus liefst dezelfde dag nog eten als wanneer de taart is gevuld. Dan zijn ze nog mooi en kan je ze zo klein of groot laten als je zelf wilt en geven ze geen vocht af.

Slagroom kan op zich zonder wat erdoor, maar toch wel kans op wat uitlopen van de slagroom dan. Kan met mascarpone voor een stevige room, wordt dan wat compacter (heet dan aangevette slagroom, zie recepten). Als je hem luchtig wilt houden kun je er ook een blaadje gelatine door roeren met zijn aanhangend vocht gesmolten, per 250 cc beker slagroom. Dat vind ik lekkerder dan met klop-fix, dat heeft zo'n chemische smaak.