1

Onderwerp: Mijn eerste boltaartje

http://3.bp.blogspot.com/-rLEusbeZCIw/T509Q1GDNTI/AAAAAAAABYY/A4zsgDhx7mc/s1600/DSCN0307.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-P7ZfFGHD_W0/T509VtGa6YI/AAAAAAAABYg/_r8XJxUrin0/s1600/DSCN0319.JPG

Dit is het eerste boltaartje dat ik heb gemaakt. Gister naar de Ikea geweest voor het Blanda schaaltje en 's avonds moest ik hem natuurlijk meteen uitproberen. En het viel me best mee... :)
Hij is 12 cm en gevuld met een laagje Mona luchtige aarbeikwarktaart en een laagje aardbeijam met daarbovenop nog wat aarbeikwarktaart. Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken (dit is de pas mijn derde taart en de tweede die ik alleen heb gemaakt) dus (bemoedigende :D ) reacties zijn welkom!

2

Re: Mijn eerste boltaartje

Leuk en vrolijk! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Mooi! Ik heb een tip wat betreft je onderbord: probeer de vouwrandjes (lijkt me van cadeaupapier oid?) aan de onderkant te houden, ipv aan de zijkant. Dan zie je het niet :)

Ik vind je roos supermooi. Heb je de blaadjes met een (plunger) cutter gemaakt, of zelf gemaakt?

(Sorry als deze dubbel komt. Internet doet raar.)

Groetjes,
Marieke

4

Wat een leuk taartje!

5

wat een schatje :)

6

Grantaime schreef:

Mooi! Ik heb een tip wat betreft je onderbord: probeer de vouwrandjes (lijkt me van cadeaupapier oid?) aan de onderkant te houden, ipv aan de zijkant. Dan zie je het niet :)

Ik vind je roos supermooi. Heb je de blaadjes met een (plunger) cutter gemaakt, of zelf gemaakt?

(Sorry als deze dubbel komt. Internet doet raar.)

bedankt voor de tip (en het compliment). het is eigenlijk een cakeboard met daaromheen plastic tafelzeil zodat je het steeds kunt hergebruiken. maar ik kan hem de volgende keer misschien beter draaien.
de blaadjes zijn idd met een plunger cutter gemaakt. met fondant, dat geeft hele fijne nerven (en de rest van de taart is marsepein)

7

Lief!!  :thumb:

8

Mooi!
Ben volgens mij jaloers op elke roos die ik zie, het lukt mij namelijk nog steeds niet om die te maken ;)

9

harstikke mooi gedaan, als je volgende keer rondjes uitsteekt kun je ze een keer omdraaien en even met je vinger langs de randjes gaan dan zijn ze helemaal mooi gaaf en niet zo rafelig.......

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

10

shallY schreef:

Mooi!
Ben volgens mij jaloers op elke roos die ik zie, het lukt mij namelijk nog steeds niet om die te maken  ;)

thanks, maar het is zo makkelijk om te maken, dat zelfs ik het kan  :) . ik gebruik hiervoor een mold en smeer die van tevoren in met wat petal base (een soort crisco). zo snel een mooi resultaat!

11

leuk hoor :)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

12

Mooi! En hele mooie kleur ook!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

13

Heel leuke taart. Mooi strak. Zou alleen persoonlijk de witte rondjes iets dunner hebben gemaakt. Dan heb je niet zo'n dikke hap marsepein/fondant. Het nadeel is wel, wanneer je de rondjes dunner maakt dat ze bij het oppakken snel vervormen. Dit kun je voorkomen door ze op het matje waarop je ze uitsteekt even in de diepvries te leggen, dan kun je ze na een paar minuten gemakkelijk oppaken zonder dat ze vervormen, en op je taart leggen.

14

Mooi! Ik vind boltaartjes altijd erg leuk om te maken  :)