1

Onderwerp: help... mijn letters blijven niet op de taart staan

wie o wie kan mij helpen..ik ben zo goed als klaar met een taart alleen moet er nog sweet bovenop komen te staan. maar grrrr mijn letter blijven niet staan ik plak ze vast met tylose die ik gemaakt heb en meer als een uur heb laten rusten..hoe doen jullie dat???? ik d8 dat is zo gedaan..morgenvroeg komen ze hem halen. bedankt alvast voor het advies.
groetjess monique

2

Re: help... mijn letters blijven niet op de taart staan

:think: d'r zitten dus geen prikkers in je letters?

met royal icing/dikke glazuur heb je meer grip; in de kleur van de letters maken :Y

succes

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door monique69 (26-04-2012 22:14)

ok tnx ff proberen..nee geen prikkers in gedaan ze zijn zo dun . dat is toch die tube maar zie je dat dan niet?

4

:think: tube... weet ik niet wat je daarmee bedoeld :nooo  :o

Glazuur maken van poedersuiker mengen met pietsie water en met kleurgel (die mooi bij je letters/taart past).

Wanneer je letters heel dun zijn.... nog een keer uitdrukken uit dikke fondant, half uur in de oven op 50 graden, af laten koelen, dan zijn ze al aardig hard. Morgenochtend erop vast maken....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ok tnx..kga gelijk aan de slag :)

6

Dat is NIET die tube want dat is buttercream icing en dat hardt NIET uit. Waar Carien het over heeft is royal icing; dat hardt wél uit!

Goed opletten dus, sterkte!

7

Ik zou ze ook even opnieuw maken, wat dikker met stokjes erin zodat je ze kunt prikken. Een half uurtje in de oven op 50 graden en dan kunnen ze er morgen zo in. Succes!

8

annick67 schreef:

Dat is NIET die tube want dat is buttercream icing en dat hardt NIET uit. Waar Carien het over heeft is royal icing; dat hardt wél uit!

Goed opletten dus, sterkte!

de tube is geen buttercream icing, maar wordt idd niet keihard..

Maar ook Royal Icing zal niet voldoende zijn om je letters te laten staan.. kans is erg groot dat ze toch ietsjes gaan hangen en je bekleding lostrekken, prikkers zijn echt de enige oplossing om letters en cijfers te laten staan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Sorry, ik had begrepen (is me verteld) dat in die tubes buttercream icing zit..... :o

Nu ja, maakt ook niet uit, het gaat erom dat dit geen royal icing is en niet uithardt.