1

Onderwerp: Tips voor heerlijke vullingen

Hallo,

Ik heb nu ongeveerdrie taartjes gemaakt. Mijn eerste taartjeweet ikniet meer wat de vulling hiervan is, de tweede was van zelfgemaakte banketbakkersroom (1laag) en mijn derde taartje was van cintroen kwark en een laag aardbeienjam.
Allemaal lekker, maar niet dat je zegt van die vullingen zijn voor herhaling vatbaar. Deze week maak ik weer een taart en ik wil echt een heerlijke vulling gaan gebruiken, alleen ik zou niet weten wat. Je kan hier zoveel vinden op dit forum.
Ik dacht misschien aan een chocolade mouse (van Mona)? Of misschien wil ik wel iets met vruchten gaan maken. In iedergeval een vulling wat niet te moeilijk is maar wel heel erg lekker. Mogen verschillende lagen zijn. Hebben jullie een paar tips voor mij?
Alvast bedankt!!

Re: Tips voor heerlijke vullingen

Hou zelf van slagroom met zo een blikje cocktail fruit!
Makkelijk, simpel maar toch lekker

3

Rayah schreef:

Hou zelf van slagroom met zo een blikje cocktail fruit!
Makkelijk, simpel maar toch lekker

Dat is ook wel een idee. Bedankt

Het lijkt me ook wel lekker om stukjes koek of iets knapperigs in de vulling te hebben

4

Hier vind je een heeeeeleboel:

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

Bedankt!!

Ik kan alleen het recept voor slagroom niet vinden. Hoe maken jullie dat altijd? Bij vele vullingen heb je toch slagroom nodig. En ik denk dat ze niet een spuitbus van de supermarkt bedoelen?

6

Slagroom is zo'n bekertje uit de koeling, daar voeg je een zakje klopfix (te vinden bij de bakspullen) aan toe.
Lekker opkloppen met de mixer en is heerlijk.
Je kunt ook zwitserse room maken door 2 delen banketbakkersroom en 1 deel slagroom

7

Houd je van fris? lemoncurd maken(kopen) en vervolgens slagroom opkloppen met een beetje roomkaas (deze ook romig kloppen en toevoegen aan lobbige slagroom en dan samen iets stijver kloppen (niet te stijf). En roer vervolgens 1/3e van de lemoncurd hierdoorheen.

Taart vullen met lemoncurdroom, lemoncurd en eventueel verse frambozen! en volkoren biscuit kruimels (koekjes).

Heerlijk voor choco zijn er ook veel lekkere varianten.

Enthousiaste groet, Maxime

Zelf hou ik er van de mascarpone/slagroomvulling met bv. lemoncurd, zelfgemaakte stropen (bv. koffie met suiker, je lievelingdrank met suiker, sinaasappels met suiker inkoken).
Ik heb ook vaker slagroom zoet en stevig gekregen met saroma.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

9

zoethoudertje
wat is saroma?

Heb eens slagroom met stukjes stroopwafel gedaan, de dag erna opgegeten, maar proefde niks meer van de stukjes stroopwafel :(

10

Hier is bokkenpootjescreme een grote favoriet, heerlijk met aardbei of kersen.

Lemon Curd met choco en appelvulling met kaneelcreme (zelfgemaakt) zijn toch wel 2 van mijn eigen favorieten.