1

Onderwerp: voor het eerst 4 hoog stapelen, tips gevraagd

Over 2 weekjes voor het eerst 4 hoog een stapeltaart naar amsterdam vervoeren....kleine anderhalf uur rijden voor mij.

Ik wil de taart daar pas stapelen en afwerken, heb al een hoop tempex boxen verzameld en een koeltas voor in een boodschappenkrat, denk dat dat goed moet komen.

Maar ik lees hier vanalles over een stok door de taart heen doen, welke stok wordt daarvoor gebruikt? en zal het nodig zijn? Ik gebruik cakeboards en plastic dowels.

Heeft iemand nog tips voor me voor vervoer, waar ik misschien niet aangedacht heb?

Dank je!

Groetjes Leonie

2

Re: voor het eerst 4 hoog stapelen, tips gevraagd

Ik heb geen ervaring met 4 hoog, maar gevoelsmatig denk ik dat een stok door alle lagen niet nodig is, als je 'm pas daar gaat afstapelen.  :)

Plastic dowels en cakeboards klinkt goed en de tempexdozen ook. Misschien nog een antislipmatje eronder?

Veel succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik gebruik nooit een stok door de stapels. Zeker als je daar pas gaat stapelen, dan is dit niet nodig. Ik gebruik maiskolfprikkers, maar met plastic dowels gaat het natuurlijk zeker lukken. Het voordeel is, dat je dit thuis al op maat in de lagen kan verwerken, dan is het daar stapelen en afwerken. Succes !

Groet, Jolanda

4

Normaal gebruik ik ook maisprikkers, wel vaker een taart van 3 hoog gemaakt, gebruik die plastic dowels voor de zekerheid.

Maar dan gebruik ik geen stok, thuis ga ik inderdaad alles zo ver mogelijk afmaken, dat ik alleen hoef te stapelen, hartjes er op en randjes afwerken.

bedankt!

Groetjes Leonie