1

Onderwerp: eerste geboorte taart

Hallo Collega's,

Hoe vinden jullie mijn eerste geboorte taart? Graag heb ik feedback, en daarnaast nog de vraag, hoe krijg je de randjes van de mal zo mooi mogelijk er van af, zonder de baby handjes/voetjes te beschadigen?

liefs, Cat

http://94.100.120.156/1319100001-1319150000/1319102901-1319103000/1319102962_5_XC3D.jpeg

http://94.100.116.52/1319100001-1319150000/1319103001-1319103100/1319103062_5_Bvd0.jpeg

bakthuys.blogspot.com

Re: eerste geboorte taart

Hoi Cat,
Wat een schatje!!!!!!!Ik heb toevallig zaterdag ook dit malletje gekocht,moet hem nog uitproberen lees dus ff mee.Het viel me wel wat tegen hoe klein het malletje is in de webwinkel lijkt hij veel groter.Ik ga een taart maken voor een vriendin die in verwachting is van een tweeling.
Groetjes Juud.

3

Je kan de gevulde mal in een zakje even 10minuten in de vriezer leggen voordat je hem er uit haalt. Dat gaat een stuk makkelijker!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

He wat heb je de baby een mooie kleur weten te geven. Valt me vaak op dat het zo nep lijkt. Te licht of juist te donker... Welke kleur heb jij gebruikt?

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

5

ik geloof dat 't de koper kleur is...daar staat ook achter dat je  het als huidskleur kan gebruiken...en dit is 't resultaat.

bakthuys.blogspot.com

6

Schattig :Y

groetjes elfje elly

7

Hallo Judith, mag ik je vragen waar je dit babymalletje gekocht hebt. Ik vind m echt heel erg mooi.

Alvast bedankt

8

een erg lief taartje! 
ik gebruik de babymal regelmatig. ik doe eerst maizena in de mal, goed inwrijven en onderste boven weer leegkloppen. dan de fondant er goed induwen en het overtollige weghalen. daarbij zorg ik ervoor dat ik de randjes altijd iets naar binnen duw. daarna minimaal een uurtje in de koelkast, meestal langer zodat 'ie nog steviger is. dan voorzichtig eruit duwen terwijl je de mal onderste boven houdt.

9

Vind m ook erg mooi cat, en was ook erg lekker toen  :D  ;)

10

Ik gebruik de mal ook maar gooi er niets in behalve gekleurde fondant  ;) ik duw het er zo goed mogelijk in en snij meteen het overtollige voorzichtig weg met een scherp, plat mesje....daarbij moet je goed uitkijken dat je niet een stuk van je mal meeneemt......laagje voor laagje wegsnijden zorgt ervoor dat je voorzichtig alles kan weg snijden. Daarna zet ik hem een tijd in de koelkast (desnoods een hele nacht) en druk hem er dan voorzichtig uit..... :thumb:

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

11

Allereerst: de taart is erg mooi. Vooral de hartjes erom zijn heel schattig!
Allertweedst ;) ik heb de mal pas geleden gekocht, en liep tegen hetzelfde probleem aan. dus ik hoop dat de hierboven genoemde tips werken. Ik ga ze eind van de week proberen!

"Love is like cake; you never know when it's coming, but you'd better eat it when it does!"

12 Laatst bewerkt door marleentje87 (30-04-2012 19:25)

ook ik gebruik de mal.
niks er in alleen gekleurde fondant.
vullen en gelijk alles wat overtollig is weghalen.
niet met een scherp mes dat kan je mal beschadigen.
maar gewoon zorgen dat de mal tot de rand is gevult en verder niet.
10 minuten in de vriezer en dan komt hij er met gemak uit.
daarna laat ik hem gewoon aan de lucht verder drogen.
verder erg lieve taart :)

13

Ik heb afgewogen dat er ongeveer 30 gram chocolade in gaat en ook rond de 30 gram Fondant.
Ik kleur het, weeg het af en zet een minuut of 10 in de vriezer.
En dan ook aan de lucht laten drogen.