Onderwerp: Mijn eerste striktaart
Hoi Allemaal,
Gisternacht en vandaag geprobeerd mijn eerste strik voor op de taart te maken. beetje tylose er doorheen, maar fout: crisco op mijn snijmat en daarop uitgerold. Gevolg: fondant werd slapper. Toen nog grotere fout (het was inmiddels 1 uur 's nachts) voor de nacht de lussen van de strik in de koelkast gezet... Volgende dag, wel iets harder, maar niet uitgehard dus. Ondertussen was ook de taart mislukt want prikker kwam er schoon uit, maar de cake zakte toch in... en was heel klef vanbinnen, dus toch nog niet goed gaar (dit ook om 1 uur 's nachts).
Volgende ochtend, vanmorgen dus, vlug naar de winkel voor een nieuwe bakvorm (een kleine van 15 cm), nieuwe biscuitmix en mix voor royal icing (nog nooit gemaakt).
Taartje lukte, intussen waren de lussen wat harder geworden en ging ik met de sugargun aan de slag voor mooie randjes. Nou alles wat mis kon gaan, ging ook mis. Uiteindelijk is mijn man me komen helpen en heb ik buiten de avond van 22.30 tot 1.30 ook nog de hele dag van 9.00 tot 17.00 gewerkt aan een minitaartje.
Ik wilde het namelijk cadeau doen aan onze tante voor haar verjaardag. In de tussentijd mislukte ook alles: tyloselijmbakje omgestoten, gescheurde fondant, vergeten aardappelzetmeel te gebruiken, dus linten bleven aan snijmat plakken en noem maar op.
Maar uiteindelijk is dit het resultaat. Tips en trucs zijn welkom!!

Omdat de onderste laag lussen in het midden scheurden, zakte de strik aan één kant in. Zou dit door de crisco kunnen komen??
Toen heb ik er maar een fantasiebloem op gemaakt, maar het resultaat is lang niet zo mooi als ik had gewild.

Schroom niet om tips en feedback te geven!!
Jammer van je strik, dat maakte de taart wel helemaal af. Alhoewel hij met de bloem ook mooi is.