1

Onderwerp: Hoelang hou ik mijn taart goed?

Hallo allemaal, Even een vraagje hoelang kun je een taart bewaren in de koelkast.Vrijdag haalt mijn broertje een taart bij mij op die hij Maandag nodig heeft.En welke vulling blijft het langst goed? Alvast bedankt.

Re: Hoelang hou ik mijn taart goed?

Dat betekent dat jij de taart dus al donderdag maakt?
Gebruik je biscuit hiervoor?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Misschien is invriezen een optie? Want ik vind het wel erg lang... met wat voor vulling dan ook  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ja gebruik biscuit, maar maak hem vrijdag.Dacht ook aan invriezen maar heb dat nog nooit gedaan

5

mijn ervaring met verschillende vullingen zijn dat de taart, mits gekoeld bewaard tot 3 dagen na het maken het lekkerst is.

6

Bedankt voor jullie tips, weet nog niet zo goed wat ik ga doen.Waarschijnlijk word die nu Zaterdag opgehaald.

7

Zeker met room (slagroom, bbr enz) zou ik dit niet doen. Dan zou ik toch eerder kiezen voor botercreme. Maar dan vind ik do-ma nog te lang. Er staan heel veel tips op het forum over invriezen. Kijk ook even links bij de FAQ  ;)

8

Wij nemen regelmatig taart mee naar het buitenland (wel altijd met bc vulling). Rijden er 2 dagen mee (gaat tussendoor nog wel een nacht in de koelkast) en eten er ter plekke ook nog 2 dagen van. Gaat prima en de taart smaakt nog steeds heerlijk  :)
Dus ik zou zeggen van vrijdag tot maandag gaat zeker goed komen (mits met bc vulling en in de koeling bewaren).
Als je het niet vertrouwt kan je inderdaad altijd nog invriezen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Bedankt voor al jullie tips :D