1

Onderwerp: Dummie inspuiten met haarlak??

Ik heb er de zoekfunctie al op los gelaten maar ik zie tegenstrijdige antwoorden dus ik vraag het zelf nu maar even.
Kun of moet je een dummie inspuiten met haarlak tegen het verkleuren? Ook heb ik blanke lak van de action langs zien komen of 'n soort van vernis.
Heeft iemand hier ervaring mee??

2

Re: Dummie inspuiten met haarlak??

Als je hem inspuit behoud hij wel wat langer zijn kleur dat is waar, maar haarlak lijkt me gaan kleven, waardoor hij heel snel stoffiger wordt dan anders....

Ik spuit ze in met PME spuitbus voor glans.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

3

Is dat dan blanke spray?

4

Ik gebruik haarlak voor over de dummies die we maken. Het liefste elnett (je weet wel die gouden bussen die oma ook al gebruikte). Die legt een soort plastic laagje over de fondant die zorgt dat ze makkelijk afstofbaar blijven en minder vatbaar zijn voor vocht.

Blanke lak geeft toch een gelig laagje vind ik

Tenzij de inval-schoonmaak mevrouw ze met een nat doekje afneemt:(

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

Elnett is niet alleen de haarlak van oude omaatjes hoor; hier staat ook zo'n bus. Dus die kan ik er gewoon opspuiten?

6

:Y  Ja, dat is de Elnett die Mireille ook gebruikt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Hihi, op mijn (en die van Annemiek's) dummies dan.
Niet op mijn haar.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl