1

Onderwerp: help, hoe krijg ik de zilveren lijntjes netje op het dartbord !!

Heb al een beetje gezocht in het archief maar kan niet vinden wat ik zoek.
Volgend weekend wil ik een dartbord maken met daarop de bekende zilverkleurige lijntjes.
Nu heb ik wel vaker met zilver gewerkt (fondant grijs gekleurd en dan gespoten met zilverspray) maar deze manier gaat nu niet werken ben ik bang.
Als ik de lijntjes zou hebben gespoten moeten ze nog op het dartbord en ik ben bang dat dan alles gaat glimmen van de spray.
Wie heeft al eens zo'n dartbord gemaakt en kan me wat tips geven ?

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

2

Re: help, hoe krijg ik de zilveren lijntjes netje op het dartbord !!

Nog niet gedaan en dus geen echte ervaring, maar kan je niet dusten ipv spuiten? En eventueel bakpapier ingevet met crisco aan beide kanten leggen daar waar je dust, zodat je restjes opvangt en die geen glans over heel je taart achter gaan laten.

3

Ik zou het met alcohol schilderen. Dus zilver poeder (eetbaar) mengen met een druppeltje vodka of rum, en dan met een heel dun kwastje over je lijntjes schilderen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Glamour schreef:

Ik zou het met alcohol schilderen. Dus zilver poeder (eetbaar) mengen met een druppeltje vodka of rum, en dan met een heel dun kwastje over je lijntjes schilderen.

:Y  :Y  :Y

Ik heb mijn lijntjes geschilderd toen ze op de taart lagen. Mocht je een beetje scheef gaan, en dus op de taart schilderen. Dan kan je dat met een kwastje met alcohol (dus zonder kleurstof) best een beetje bijpoetsen.

Succes.

mama-tijd = tijd voor taart!!

5

http://sugarteachers.blogspot.com/2010/ … -that.html hier ook die tip om vlekken te verwijderen: alcohol of citroensap.

Bedankt voor al jullie tips !!!
Vind het best spannend om hem te maken, volgens mij veel, heel veel priegel werk, alle onderdeeltjes, maar ik ga ervoor.
En als iemand nog tips hiervoor heeft, van harte welkom

7

Deze heeft geen zilveren lijntjes en is toch echt ook een dartboard taart........
http://www.wilton.com/forums/attachments/Dartboard_cake.jpg

Karin09 schreef:

Deze heeft geen zilveren lijntjes en is toch echt ook een dartboard taart........

Deze is ook supermooi hoor, maar ik wilde de cijfers er niet bij maken en daarom wel de lijntjes.
Nog tips over het puzzelen van dit dartbord ?
Kan ik het beste het fondant dun uitrollen en het dan een beetje laten aandrogen ? Als het fondant zo zacht is vervormd het vaak weer zo snel.

9

het is idd handiger om de stukjes uit te snijden van fondant en dan te laten drogen. (wat ik dus niet heb gedaan ;) )
De lijntjes met een sugargun doen.

Ik heb bij deze de lijntjes niet eens zilver gemaakt (mijn eigen schilderkunst kennende :D :D)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XUFVN87N.jpg

Alles goed???? nee 3 fout

10

Hoe hebben jullie die dartborden zo mooi gekregen?? En hoe weet je precies de maat etc? Kwestie van puzzelen? En wast veel werk?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

11

moed ook een dartbort taart maken