1

Onderwerp: Waarmee wonden bedekken

Hallo allemaal!!

Ik vraag me even af hoe jullie dit doen. Ik heb nogal last van erg droge handen met psoriasis.
Ik ben nu op zoek naar een manier waarop ik toch kan taarten maar mijn handen kan beschermen.
Nu heb ik zelf al wel de handschoenen van de Aldi (latex) geprobeerd maar dit vond ik een drama.
Heeft 1 van jullie een tip of een merk dat het goed doet bij jullie?
Of een andere manier?

groetjes Evie

2

Re: Waarmee wonden bedekken

Vinyl handschoenen (action) zijn veel fijner. WEl ook nog ff insmeren met crisco.
Gaat prima zo.

Pak in ieder geval de goede maat. Ik heb handschoenen maat 5 of latex / vinyl maat xs. Eén maatje groter en het werkt al niet prettig meer.

Twee keer knippen, nog te kort.

4

Ik denk inderdaad dat handschoenen de beste en schoonste manier zijn om psoriasis mee te bedekken.

Even zoeken naar de goede maat, jammer genoeg kun je niet bij alle zaken passen want dat zou best handig zijn...

It's just a piece of cake

5

Ik heb handschoenen van de Makro (merk: Papstar), dit zijn Nitril handschoenen.

Aangezien ik contact allergisch ben voor veel stofjes heb ik veel handschoenen aan, maar ben ook vaak weer allergisch voor de handschoenen. Met deze krijg ik ook geen last van zwetende handen of allergische reactie.

Ik heb maat M (van gewone handschoenen maat 7), ik wil je met alle plezier een paar handschoentjes sturen, dan kun je ze proberen. :)

~ Never waste a good crisis... ~

6

sjackie schreef:

Vinyl handschoenen (action) zijn veel fijner. WEl ook nog ff insmeren met crisco.
Gaat prima zo.

Vanmiddag toevallig de handschoenen van de Action staan bekijken, maar die zijn gepoederd en dus niet geschikt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Zijn die dingen niet altijd gepoederd dan? Omdat ze anders voor gebruik al aan elkaar plakken? Ikzelf heb ze van de makro maar weet dat action ze ook heeft. Geen idee of die van mij wel of niet gepoederd zijn eigenlijk...
Ik was mn handen altijd nog een keer als ik de handschoenen aan heb, lijkt mij dat dat goed moet zijn dan toch? Overigens heb ik niet zo vaak handschoenen aan, neem vaak de gekleurde handen voor lief hihi.

8

Ik zit me ineens te bedenken dat een vriend van ons slager is bij de c1000. Dat zijn dan dus ook handschoenen die geschikt moeten zijn om eten mee klaar te maken.
Toch eens vragen of hij er voor mij een paar heeft. Het is wel lastig zo hoor. Normaal neem ik de kleuren ook voor lief maar ik zie nu wel dat mijn handen achteruit gaan en de plekken ook op de binnenkant van mijn handen komen. Voorheen zat het alleen aan de buitenkant.

Ik hoop toch dat iemand weet welke wel gebruikt kunnen worden. Anders kan ik dus ook alles te koop gaan zetten ben ik bang.

Misschien nog iets van de sligro of hanos of zo? daar kunnen mijn schoonouders wel kopen.

9

je hebt latex en nitril volgens mij, beide met en zonder poeder