1

Onderwerp: Wat boetseert beter?

Waar boetseren jullie mee?

Ik heb een keer eerder boetseersels gemaakt van Fondant, vond het best stug werken.
Nou van de week iets van marsepein gemaakt alleen zijn arm die omhoog moet blijven zakt naar beneden

Maar wat vinden jullie nou lekkerder werken?
Ik moet een koekiemonster boetseren

2

Re: Wat boetseert beter?

Marsepein wordt niet hard, dus ik gebruik het meer voor de eenvoudige poppetjes, meer voor het grovere werk dus.

Met fondant kan je echt heel fijn boetseren. Kleine beetjes nemen en goed doorkneden tot het echt warm is. Uiteraard ook tylose toevoegen voor de stevigheid.
Altijd ondersteunen met prikkertjes of spaghettistokjes.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Ik boetseer liver met half fondant/half gum paste! Som doe ik alleen fondant maar dan met CMC poeder of tylose door heen! :Y

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

Ik boetseer altijd met marsepein. :Y  voor staanden poppetjes doe ik altijd een prikker in de beentjes. zittende poppetjes verstevig ik niet.

5

bedankt voor de reactie's

Verstevig je marspein dan nog ergens mee? tylose ofzo?

6

Telkens als ik boetseer met marsepein begint dat aan mijn vingers te plakken... en als ik sommige boetseersels zie op de forum dan blinken ze zo niet als die van mij ...  :(

7 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (28-04-2012 09:49)

xtina schreef:

Telkens als ik boetseer met marsepein begint dat aan mijn vingers te plakken... en als ik sommige boetseersels zie op de forum dan blinken ze zo niet als die van mij ...  :(

Wat voor marsepein gebruik je?? Ik gebruik Zeelandia, dat plakt en blint helemaal niet  :Y Heerlijk spul om mee te werken.

Lindsay schreef:

bedankt voor de reactie's

Verstevig je marspein dan nog ergens mee? tylose ofzo?

als ik spillebeentjes maak dan is dat zo weinig marsepein dat ik daar niets door heen doe. als het poppetje echt een broek aan doe dan doe ik een klein beetje tylose door de marsepein, maar de prikkers verstevigen ook goed  :Y

9

IK boetseer tegenwoordig met zelfgemaakte marshmellowfondant. Werkt prima en hard goed uit.