1

Onderwerp: Taart diepvriezen...

Ik heb me in een lastig parket gewerkt...
Dochterlief wordt binnenkort 4 en wil uiteraard graag een taart (een prinsessentaart of eentje van k3, daar is ze nog niet uit).
Nu ben ik zwanger, maar dat loopt helaas niet zoals we het gehoopt/gedacht hadden. 6 dagen voor haar verjaardag moet ik een punctie laten uitvoeren en daarna een paar dagen rust houden.
Nu weet ik niet of taart maken dan een goed idee is, laat staan of ik er met volle concentratie aan kan/wil werken.
Dus zou graag de taart vooraf maken. Een taart vullen en diepvriezen kan, maar kan je ze ook bekleedt en al diepvriezen?
De cupcakes die ze 's maandags mee naar school neemt wou ik ook al op voorhand maken. Kan je die ook bekleedt diepvriezen?

Alvast bedankt voor een reactie

Re: Taart diepvriezen...

ja hoor dit kan voor beiden zonder probleem . in een taartdoos met daarrond een goed gesloten pedaalemmerzak. 24 u voor gebruik uit de vriezer nemen en volledig verpakt in de koelkast plaatsen, dan een uurtje of 2 voor het aansijden de plastiek zak verwijderen en op kamertemperatuur verder laten ontdooien.
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap (hopelijk komt alles goed) alsook  met de verjaardag van je dochtertje

3

Miss Baksel 54 schreef:

.... op kamertemperatuur verder laten ontdooien.

afhankelijk van je vulling òf in de koelkast laten ;)

heb het nooit gedaan, maar begrijp altijd dat die plastic zak er meteen afmoet, om condens te voorkomen :think:

Van harte nog en alvast en hopelijk gaat het allemaal helemaal goedkomen  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ik heb een keer een beklede taart diepgevroren.
In de diepvries in een doos met een goed afgesloten plastic zak erom. 24 uur van tevoren uit de diepvries, zak eraf en met doos bovenin de koelkast gezet en 1 uur voor consumptie met doos buiten de koelkast gezet. Ging prima. Geen druppeltje "zweet".

Ik neem aan dat het voor cupcakes op dezelfde wijze kan, maar daarmee heb ik geen ervaring.

Sterkte met de punctie.
En een fijne vejaardag voor je dochter gewenst.

5

Bedankt allemaal. Verjaardag is nog zo'n kleine twee maanden... Nog eventjes tijd dus. Maar als het niet zou gaan, dan had ik een alternatief moeten bedenken. Vandaar nu al de vraag.
Gelukkig houdt dl wel van vullingen die je kan in vriezen. Tzal alleen lastig worden om genoeg plek te hebben

Hoi!
Cc moet je niet in n kartonnen doos invriezen...dan drogen ze uit!
Succes met ALLES!!!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Hoi!
Cc moet je niet in n kartonnen doos invriezen...dan drogen ze uit!
Succes met ALLES!!!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten