Onderwerp: Wie gebruikt Moscovisch beslag
Wie gebruikt dit beslag ook? Ik koop t bij voor je taart in Spijkenisse. Ik heb er wat vraagjes over....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie gebruikt Moscovisch beslag
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie gebruikt dit beslag ook? Ik koop t bij voor je taart in Spijkenisse. Ik heb er wat vraagjes over....
Bijna altijd....ook van dezelfde winkel
Ik gebruik moscovisch wat wil je weten?
Toevallig heb ik ook die mix haha
Ik gebruik ook Moskovisch (maar dan van de Vlaardingse molen )
Nou kijk er staat voor een ronde taart van 20 cm gebruik je 250 gram mix....wat gebruik je dan voor een vorm van 25 cm? Ik heb een half recept meer gebruikt.
Maar als ik de tabellen lees op Felicitaartjes staat er 400 gr mix....
Hoelang bak jij de bescuit? En op hoeveel graden? 140/175 graden?
Echt super dit forum joh!!
Ik verkoop het zelf, hierbij de maten voor 25 cm. doorsnede:
460 gr. mix + 46 ml. water + 7 ei (maatje M)
150 graden
35 a 40 min. bakken
Bij 30 min. prik ik altijd even om te kijken, meestal verleng ik dan met een min. of 7. Maar dat is per oven wat verschillend daar die allemaal wat afwijken, dus dat kan bij jouw net weer wat anders zijn.
S6
De hoeveelheid kan je berekenen, moet je de inhoud van 25 cm uitrekenen (pi x straal kwadraat x hoogte) en dan berekenen hoeveel keer dat meer is dan 20cm en dat maal 250 doen.
En ik bak op 170 graden hete lucht ongeveer 25 min
Ik bak in convensionele oven, dus dat wijkt altijd af van hete lucht.
Ik verkoop het zelf, hierbij de maten voor 25 cm. doorsnede:
460 gr. mix + 46 ml. water + 7 ei (maatje M)
150 graden
35 a 40 min. bakken
Bij 30 min. prik ik altijd even om te kijken, meestal verleng ik dan met een min. of 7. Maar dat is per oven wat verschillend daar die allemaal wat afwijken, dus dat kan bij jouw net weer wat anders zijn.
S6
Owjee heb nu 375 gedaan, zit al in de oven....met 6 eieren.
De hoeveelheid kan je berekenen, moet je de inhoud van 25 cm uitrekenen (pi x straal kwadraat x hoogte) en dan berekenen hoeveel keer dat meer is dan 20cm en dat maal 250 doen.
Huhh hahahaahahah snap er niks van ? ( bloooos)
Dit gaat me echt te boven hoor hihi. Ik ben meer van de Jip en Janneke taal...
Geen probleem, dan wordt hij alleen wat minder hoog
Maar de smaak doet er niet aan af hoor....
etmc schreef:De hoeveelheid kan je berekenen, moet je de inhoud van 25 cm uitrekenen (pi x straal kwadraat x hoogte) en dan berekenen hoeveel keer dat meer is dan 20cm en dat maal 250 doen.
Ik ook niet hahahaha. het eerste wat er bij me opkwam toen ik het las was.......HUH????? hihihi
frangoud schreef:etmc schreef:De hoeveelheid kan je berekenen, moet je de inhoud van 25 cm uitrekenen (pi x straal kwadraat x hoogte) en dan berekenen hoeveel keer dat meer is dan 20cm en dat maal 250 doen.
Ik ook niet hahahaha. het eerste wat er bij me opkwam toen ik het las was.......HUH????? hihihi
Hahahahawah gelukkig ben ik niet de enige?!!!
Geen probleem, dan wordt hij alleen wat minder hoog
Maar de smaak doet er niet aan af hoor....
Ok volgende x doe ik t wel want wil hem juist hoog....
Sannn schreef:frangoud schreef:Huhh hahahaahahah snap er niks van ? ( bloooos)
Hahahahawah gelukkig ben ik niet de enige?!!!
De uitkomst van dit HUH.???... is dus die 460 gram hahahaha, ik heb dit voor alle maten ooit al is uitgerekend, omdat ik hier vaker vragen over krijg. Als goed is staat het eerdaags op mijn webshop zodat een ieder het na kan lezen.
Haha sorry, wiskunde b gehad! 3.14 (pi) x 12.5 (helft vd doorsnee) in t kwadraat x de hoogte van je bakvorm. Dan heb je de inhoud van je 25 cm vorm. dit doe je ook voor de 20, dan deel je dat door elkaar en doe je dat x de hoeveelheden van de 20 vorm.
Is dit jip en janneke genoeg?
Haha sorry, wiskunde b gehad! 3.14 (pi) x 12.5 (helft vd doorsnee) in t kwadraat x de hoogte van je bakvorm. Dan heb je de inhoud van je 25 cm vorm. dit doe je ook voor de 20, dan deel je dat door elkaar en doe je dat x de hoeveelheden van de 20 vorm.
Mag ik ook een poging wagen?
Pi = 3,14
De straal = de doorsnede van je vorm gedeeld door 2. Dus voor een 25 cm vorm is dat 25 gedeeld door 2 = 12,5
In het kwadraat = de straal (was 12,5) keer de straal. Dus 12,5 x 12,5 (uitkomst is 156,25)
Hoogte= de hoogte van je vorm Ik ga in dit voorbeeld uit van 7 cm
Dus als je de inhoud berekent wordt het:
3,14 x 156,25 x 7 = 3434,375. Dit zijn kubieke centimeters. 1000 kubieke centimeter is gelijk aan 1 liter.
Dus als je het getal dat je net berekend hebt deelt door 1000 dan heb je het aantal liters. In dit geval 3,4 liter (afgerond). Dit is de inhoud van je vorm
Zo kun je ook de inhoud van je 20 cm vorm berekenen.
3,14 x 100 x 7 = 2198 :1000 = 2,2 liter (afgerond)
Als je nu het recept van de 20 cm vorm wilt omrekenen naar de 25 cm vorm dan deel je alle ingredienten eerst door 2,2 (de inhoud van je 20 cm vorm) en vermenigvuldigt het getal dat je dan krijgt met 3,4 (de inhoud van je 25 cm vorm).
Zo kun je precies per ingredient berekenen hoeveel je nodig hebt.
Nou even een klein wiskunde lesje dan
![]()
Pi = 3,14
De straal = de doorsnede van je vorm gedeeld door 2. Dus voor een 25 cm vorm is dat 25 gedeeld door 2 = 12,5
In het kwadraat = de straal (was 12,5) keer de straal. Dus 12,5 x 12,5 (uitkomst is 156,25)
Hoogte= de hoogte van je vormIk ga in dit voorbeeld uit van 7 cm
3,14 x 156,25 x 7 = 3434,375. Dit zijn kubieke centimeters. 1000 kubieke centimeter is gelijk aan 1 liter.
Dus als je het getal dat je net berekend hebt deelt door 1000 dan heb je het aantal liters. In dit geval 3,4 liter (afgerond). Dit is de inhoud van je vorm
Ze zeggen toch dat vragen nooit dom zijn?! Hierbij mij vraag dan...hihihhi
Wat is pi???
Heel simpel gezegd is pi een getal in de wiskunde dat altijd dezelfde waarde heeft. Als je de omtrek van een cirkel deelt door de diameter krijg je altijd het getal pi. Dus pi is altijd 3,14
En dan te bedenken dat ik een 3 voor wiskunde had op mijn eindrapport van 3 Havo en alleen naar 4 havo mocht als ik wiskunde niet in mijn pakket zou kiezen
ik dacht echt dat k duidelijk was
Pi is een wiskundige constante voor t berekenen van dingen die met cirkels te maken hebben. Om t kort door de bocht te zeggen
Ik ben eigenlijk heel slecht in wiskunde en snap er helemaal niets van. Alleen deze formule omdat dat met taarten erg handig is. Maar omdat ik niets van wiskunde snap zag ik ook meteen dat jouw uitleg helemaal klopte maar wel voor wiskundeanalfabeten zoals ik toch nog iets te moeilijk was
etmc schreef:Haha sorry, wiskunde b gehad! 3.14 (pi) x 12.5 (helft vd doorsnee) in t kwadraat x de hoogte van je bakvorm. Dan heb je de inhoud van je 25 cm vorm. dit doe je ook voor de 20, dan deel je dat door elkaar en doe je dat x de hoeveelheden van de 20 vorm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik ook een poging wagen?
![]()
Pi = 3,14
Hoogte= de hoogte van je vormIk ga in dit voorbeeld uit van 7 cm
Dus als je het getal dat je net berekend hebt deelt door 1000 dan heb je het aantal liters. In dit geval 3,4 liter (afgerond). Dit is de inhoud van je vormZo kun je ook de inhoud van je 20 cm vorm berekenen.
3,14 x 100 x 7 = 2198 :1000 = 2,2 liter (afgerond)Als je nu het recept van de 20 cm vorm wilt omrekenen naar de 25 cm vorm dan deel je alle ingredienten eerst door 2,2 (de inhoud van je 20 cm vorm) en vermenigvuldigt het getal dat je dan krijgt met 3,4 (de inhoud van je 25 cm vorm).
Zo kun je precies per ingredient berekenen hoeveel je nodig hebt.
ditvind ik nu lief dat je het zo duidelijk uitlegt. zelf heb ik het geluk gehad van veeeeeeeeel wiskunde te hebben gestudeerd maar zo duidelijk kan ik het niet uitleggen.
Ik ben eigenlijk heel slecht in wiskunde en snap er helemaal niets van. Alleen deze formule omdat dat met taarten erg handig is. Maar omdat ik niets van wiskunde snap zag ik ook meteen dat jouw uitleg helemaal klopte maar wel voor wiskundeanalfabeten zoals ik toch nog iets te moeilijk was
Hihi sorry ben blij dat jij goed bent in vertalen naar jip en janneke taal
als we allemaal samenwerke, lukt het wel
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie gebruikt Moscovisch beslag