Onderwerp: Twijfel welke/hoeveel taartvormen te gebruiken voor bruidstaart.

Ik ga mijn eigen bruidstaart maken, 8 juni ga ik trouwen. Nu heb ik twee weken vakantie, dus ben van alles aan het uitzoeken. Ik twijfel welke en hoeveel taartvormen ik het beste kan gebruiken. Er komen ongeveer 77 personen waarvan 26 kinderen.
Kan ik dan het beste drie lagen: 35 - 30 - 25
Of vier lagen: 35 - 30 - 25 - 20  gebruiken?

Ben benieuwd naar jullie adviezen!

2

Re: Twijfel welke/hoeveel taartvormen te gebruiken voor bruidstaart.

Hey, ik moet tegen zaterdag ook een taart voor 70 personen maken en gebruik de 35-30-25-20. Dan kom je tegen de 80 personen, maar 25-30-35 Zou ik zeker niet doen, 25 is veel te groot als bovenste laag, ik probeer meestal de 15 zelfs als bovenste laag te doen omdat dat het mooiste is en ook het meest gedaan word ( bruidstaarttijdschriften :p) Als er zo veel kinderen bij zijn kan je misschien zelfs gaan voor 15-20-25-30. Dan kom je iets boven de 50 uit...

Maak elke taart alsof het je laatste is!

3

zie de link:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Dank je wel! Dan ga ik denk ik toch voor de 4 lagen: 35 - 30 - 25 - 20, beter te veel dan te weinig...
Nu heb ik een rechte taartenstandaard op internet gezien
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/etagere%204%20laag.jpg
Daarvan zijn de maten: 19,5 & 24 & 31 & 34 cm. Zou dit goed gaan? Wat gebruik jij?

5

Als je die standaard gebruikt, dan zijn een aantal taarten groter dan de standaard, dat lijkt mij eng.  :o

4 lagen kun je ook prima direct op elkaar stapelen.

In de onderste de dikke holle dowels van Wilton gebruiken (5 stuks), en in de rest de gewone dowels. In die van 30 en 25 cm 5 stuks per taart. Ik zou voor het stapelen cakedrums van 4mm gebruiken, die stapelen ook heel fijn af.
Als je tussen elke laag nog een paar kleine plupjes icing spuit dan gaan de lagen nergens naartoe hoor.

~ Never waste a good crisis... ~

6

Ja de standaard lijkt me ook moeilijk als je niet veel ervaring hebt met taart..Zou ook stapelen, of gewoon een standaard waar je ze op zet en niets erdoor moet steken zoals bij deze.

Op taartacadabra.com staat hoeveel dowels bij welke taart  je best gebruikt. En je kan ze bevoorbeeld wel vervoeren met 2 stuks van maar 2 lagen hoog en op locatie op elkaar zetten.  :)

Maak elke taart alsof het je laatste is!

Bedankt voor de tips! Ga ik denk ik toch maar stapelen, heb dat nog nooit gedaan. Maar moet na de tips en de website wel gaan lukken. Ga het van tevoren ook nog een keer oefenen met een andere taart, dus gaat goedkomen! Dank je wel!