1

Onderwerp: Mijn 1e cupcake......en een vraag...

Voor de 5e verjaardag van mijn zoontje heb ik de aliens van toy story gemaakt van fondant. En dat viel best tegen haha, nu snap ik waarom ik in de afgelopen jaren 50 tot 60 euro per taart betaalde want er gaat veel tijd in zitten en dan heb ik nog niet eens iets bijzonders gedaan!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WXAWLIT.jpg

Wat ik alleen niet snap is ondanks dat ik beslag heb gebruikt voor cupcakes, boven en onder hitte niet te heet. Dat mijn cupcake niet plat was aan de boven kant....weet iemand hoe dit kan...??

Bedankt alvast :)

2

Re: Mijn 1e cupcake......en een vraag...

Ze worden niet vanzelf plat aan de bovenkant...

Je maakt ze plat door als je ze net uit de oven hebt gehaald even een houten snijplank ofzo er bovenop te leggen. Beetje duwen en ze worden plat  :D

Of de bolle top eraf snijden.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3 Laatst bewerkt door Lenney (27-04-2012 10:53)

Wat een leuke CC's!!
Ze zien er goed uit!

Mijn cupcakes zijn ook nooit zo plat bovenop. Je kunt er na het bakken een plank op leggen. Wat je ook kunt doen is het beslag wegen, precies 40 gram in een cc doen.
(heb ik ergens gelezen)

Je staat wel in de verkeerde rubriek, je moet bij klein & fijn zijn. Dus ik "meld" je even.

4

haha oke vroeg me al af hoe jullie het allemaal deden, ik heb idd de top er af gehaald, bedankt  ;)

5

Lenney schreef:

Wat een leuke CC's!!
Ze zien er goed uit!

Je staat wel in de verkeerde rubriek, je moet bij klein & fijn zijn. Dus ik "meld" je even.

Is goed weet ik het voor de volgende keer :)

6

Ik vind ze er toppie uitzien, de alien is erg leuk