1

Onderwerp: schitterend idee om moeilijker patroontjes op koekje te spuiten...

... met een projector!
Ik heb dat idee al een tijdje voor het maken van een muurschildering, maar een tekening projecteren kan dus ook op een koekje, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!
Hier staat het uitgelegd:http://sweetopia.net/2010/06/decorating-cookies-with-a-kopykake-projector/

Nu alleen nog uitvissen hoe dit thuis te doen zonder meteen zo'n projector aan te schaffen.

2

Re: schitterend idee om moeilijker patroontjes op koekje te spuiten...

ik weet dat je in de speelgoedwinkel ook van die projectors hebt voor kinderen, zou dat ook werken?

3

Ik plak er gewoon een printje op en daaroverheen kun je spuiten wat je wilt ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

Maxii schreef:

ik weet dat je in de speelgoedwinkel ook van die projectors hebt voor kinderen, zou dat ook werken?

Ik ken die niet - heb je een idee hoe die heten, of voor wat ze gebruikt worden?

5

Ja rond december is dat altijd op de reclame, volgens mij zo'n meidending waarmee je prinsessen kan overtrekken, maar dan kan je ook wel eigen plaatjes erin stoppen neem ik aan.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

http://www.bartsmit.com/shop/productSea … =projector

Linkje, misschien kan dit ook?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

7

Heb je ondertussen iets uitgevonden? Is die projector van Bart Smit iets?
Lijkt me super leuk en handig

8 Laatst bewerkt door kristien (22-04-2012 16:11)

Dat lijkt me wel iets! Goedkoper en handiger dan de 'echte'. Al vraag ik me af of die het plaatje dan ook een beetje schuin projecteert, omdat het projectorgedeelte ook schuin staat? Of lijkt dat maar zo? Ik ga in de komende weken eens in een speelgoedwinkel kijken.. Deze week gaat dat niet meer lukken denk ik.

9

Oei, ik denk dat mijn kleindochter haar projector eventjes zal moeten gaan missen  O-)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Heb gisteren nog wat zitten zoeken, maar die speelgoeddingetjes werken met een soort van diaatjes, daar kan je dus niet om het even welk prentje instoppen.
Er zijn projectoren voor kunstschilders (art projector, tracer projector), maar die schijnen horizontaal op een verticaal oppervlak. Zodra je naar de verticaal projecterende gaat, worden ze ook duurder.

11

Kinderprojector werkt niet, gewone projector kan misschien wel, het verschil met een kopycake ( ding staat al heel lang op mijn wensenlijstje) is dat er een speciale lamp in zit die dus niet heet wordt, anders zou je icing al hard zijn voor het op het koekje beland
Tevens hoef je geen transparante sheets te gebruiken maar gewoon papier werkt ook goed.
Je kan ook uitvergroten, verkleinen zonder dat je beeld onscherp wordt........ Zucht, valt het op dat ik hem hebben wil, haha

Groetjes

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

12

Kopykake heet dat ding( maak het al taart geralateert, hihi)

13

lizzie schreef:

Kopykake heet dat ding( maak het al taart geralateert, hihi)

Die was ik idd ook al tegengekomen.
En ik moest ook dadelijk denken aan kopy-cake, al heeft hij in eerste instantie niets met cake te maken  :)
Zo'n ding is niet goedkoop hé, toch niet om 'eens te proberen'. Maar ik vind ook niet dadelijk iets dat ongeveer hetzelfde werkt.
Dus Lizzie, als jij hem koopt, kom ik hem wel eens uitproberen  :D

14

Haha das goed,

als je je eigen ideeen wilt maken dan teken je het met een watervaste stift op transparante insteek hoes. uitknippen.
je kan elk plaatje dan overnemen ( kleurboek, internet, ect)
in de projector van je kind doen ( of er zelf een kopen) en je kan maken wat je wilt...............