1

Onderwerp: Herman

Mijn dochter kwam twee weken geleden thuis met Herman, een deegje dat je kunt uitdelen om een vriendschapscake mee te bakken.
In deze topic is er al e.e.a. over gezegd http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192744

Ze heeft trouw geroerd en gevoed en op de 11e dag Herman gebakken met appel en rozijnen. Vandaag een stukje geproefd en ik vind het erg lekker, moet ik zeggen.
Een van de moeders van de meiden waaraan mijn dochter Herman had doorgegeven heeft hem zo in de prullenbak gekieperd. Ze vond het erg onhygiënisch, andermans bacteriën...  :think:

Dit is onze Herman:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PYSN6FKS-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMXVK83P-G.jpg

2

Re: Herman

Ziet er goed uit

Taart groetjes Ellen

3

Dat is dan erg jammer voor die mama, want ik weet van vroeger dat hij erg lekker is  :9 !

4

Wat jammer dat ze hem weggooide! Ik weet ook nog van vroeger dat ie erg lekker was....maar vond het hele spelletje er omheen ook heel leuk...jammer voor jouw dochter dat ze dan zo'n reactie krijgt!

5

Ziet er goed uit, moet ik me nu als eindproduct een cake achtig iets voorstellen of meer een brood achtig iets?

Voor je dochter een dikke  :thumb:
dat heb je mooi gedaan.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Dit is voor het eerst dat ik erover hoor, ziet er wel lekker uit!

Jeugdsentiment!
Wij hadden vroeger best vaak Herman brood (dat eigenlijk meer cake is want het is zo lekker)
Mijn moeder kreeg het dan weer van iemand en dan elke dag roeren en op het einde de studentenhaver erbij. In mijn herinnering stonk het heel erg tot het de oven in ging en dan heerlijk eruit kwam.
Ik wist trouwens niet dat het nog bestond, super leuk!

Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get

ziet er lekker uit hoor!
t klinkt inderdaad niet aardig van die andere moeder, maar ik begrijp het wel.
het deeg gaat door vele handen, niet alleen die van jou...
moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet op zou zitten wachten...
maar ik heb dan ook geen kids :)

maar het klinkt zo lekker dat recept, ik ga t wel een keer proberen! helemaal nu ik er een foto van zie!! :D

Ik zing mijn eigen wijsje!

9 Laatst bewerkt door Carien (23-04-2012 21:33)

ooohh, Hermannnn.. mmmmm met chocolade en noten; ook errug lekker als cc :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Deze Herman ziet er goed uit, krijg er zo weer zin in. Weet uit ervaring dat hij lekker is. Het nadeel vond ik altijd dat je blijft eten, want je houdt elke keer 1 bakje zelf, en moet dan weer zo´n cake bakken, wat ik dan maar weer trouw deed, want ik dacht altijd:ik heb nu nog een bakje, weet niet wanneer je er weer 1 krijgt. Nu las ik laatst dat je Herman gerust een poosje in de diepvries kunt zetten, tot je weer "zin" in hem heb :rolleyes:

Kan me nog goed mijn eerste Herman herinneren. Mijn zwager heet namelijk ook Herman. Komt mijn schoonzus op een dag aan de deur met een bakje: Hallo, ik kom je even Herman brengen, en duwt me dat bakje in de handen. Kun je je voorstellen hoe ik keek?

die vriendin snapt er blijkbaar helemaal niets van...

je kan ook zelf Herman starten namelijk, niets geen bacterien van iemand anders :rolleyes: http://home.versatel.nl/maarten.magiels … Herman.htm

I never met a calorie I didn't like....

12

Herman is zooo lekker.....
En hoezo bacterien, je komt er toch niet met je handen aan of wel????? (of heb ik het fout in herinnering, is al erg lang geleden voor me)

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

13

Als er al bacteriën in zouden zitten dan bak je die toch op een flinke temperatuur dood...of zie ik het nou té rooskleurig in?

Volg je hart...want dat klopt!

14

Herman is vast ook goed voor de weerstand :Y  hij is ook heeeel gezond, want er zitten appels in :Y  O-)  O-)

15

Ik vroeg aan mijn vriend :" ken jij herman het vriendschapsbrood?" ik kreeg als reactie een vies gezicht en :" oooh neeeeeeeee, niet herman! Haal maar niets in je hoofd, dat komt er niet in.."
Duidelijk dus  :lol:

16

Ziet er heerlijk uit. Ik kende het ook niet maar vind het idee erachter wel heel leuk. En hygiëne? Weet die moeder hoe beschuit gebakken wordt? Die mannen wegen het deeg af en 'schuiven' het met hun armen in een bak en als ik dan die blote HARIGE armen voor me zie,brrrrrrrr. Maar bacteriën zijn wel dood na het bakken hoor :)

17

:think: gist is een schimmel..... daar moet je toch ook niet verder over nadenken  :s 
;)

18

Ziet er goed uit! Bij mij op mn werk heb ik ook een bakje gekregen maar toen ik met mijn delen kwam liep iedereen rood aan.. Nee hoor, daar heb ik geen zin in... Ach ja.. Laat gaan..

19

wat een gezeur zeg, je wilt niet weten wat er in een gemiddelde (banket)bakkerij gebeurt. Ik heb me toch verhalen van klasgenoten gehoord over hun stagebedrijf haha.

ik vond het vroeger heel leuk en het ging rond bij de meisjes van onze school. het brood/ de cake heette bij ons marieke.

20

Ik heb 'm ook van een collega gekregen een tijd terug en hebben heel braaf voor 'm gezorgd en daarna opgegeten  :lol:

Heel lekker.

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

21

Zier er heerlijk uit  :thumb:

taartenprinsesje schreef:

die vriendin snapt er blijkbaar helemaal niets van...

je kan ook zelf Herman starten namelijk, niets geen bacterien van iemand anders :rolleyes: http://home.versatel.nl/maarten.magiels … Herman.htm

Fijn!!  Dank je wel. Ik ren zo gelijk naar de keuken om hem op de starten  :Y  Ik vind hem heerlijk met appel en nootjes.

22

Benhet helemaal eens met al die mensen voor mij. We eten en/of drinken toch ook wel bij andere mensen, en in restaurants. Je weet dan ook niet wat er met je eten gebeurt. Mensen waar je het niet van verwacht kunnen soms echt smerig omgaan met eten, terwijl ik ook mensen ken waarvan je denkt: Hier eet ik dus echt niets die dus juist heel schoon en netjes met etenswaren omgaan. Dus " wat is smerig?" En daarbij, het wordt ook nog op hoge temperatuur gebakken, dus alle bacterien worden wel gedood.
Voor zover ik weet is "Herman"een zuurdesem brood, en dit principe wordt dus voor veel meer (winke) broden gebruikt. Bij mij is "Herman"altijd welkom.

23

Wat grappig om te zien wat "Herman" aan reacties losmaakt...  :D
Volgens het recept moet je roeren met een houten lepel en komt er dus geen "handwerk" aan te pas.

Enne, hij was heerlijk!!!  :Y

24

Dit is voor mij ook jaren geleden dat wij een Herman in huis hadden Mijn moeder vond het ook een smerig idee maar...... Herman bleef leven en hij was erruggggg lekker  :D

25

Hier staat nu ook een Herman op t aanrecht....
Nu verzinnen aan wie ik hem ga slijten straks.

Want dat uitdeel dag zie ik weinig bakkers....