1

Onderwerp: cakemix en blanda 12cm

Ik wou nu eigenlijk graag 1 of 2 (meer bakvormen heb ik even niet) blanda's van 12 cm vullen met mix voor cake van de Albert Heijn.
Maar ik weet niet hoeveel ik van alles moet gebruiken.

(In de tabellen staan de verhoudingen van biscuit, en staat dus niet bij hoeveel melk e.d.)

Op de verpakking van de cakemix zelf staat:
zelf toevoegen voor 1 cake:
200 gram boter of margarine
3 eieren
50 ml melk

2

Re: cakemix en blanda 12cm

Eigenlijk is de enige manier om een cakevorm (degene die je zou moeten gebruiken voor deze cake) te vullen met water en dit te vergelijken met de hoeveelheid water die er in 2 blanda's gaat. Dan weet je of het moet passen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Wat ik nog vergat op te geven:
cakemix zelf is 450 gram

4

Heb hele pak maar gebruikt, konden bij mij 3 blanda's van 12 cm mee gevuld worden.

5

Nokkie schreef:

Heb hele pak maar gebruikt, konden bij mij 3 blanda's van 12 cm mee gevuld worden.

Ik ga vrijdag ook blanda's bakken van cakemix....mijn vraag is hoe lang heb je ze in de oven gehad en op welke stand??

6

Normaal noteer ik dat, maar dit is de uitzondering op de regel.
Ik heb alleen genoteerd dat ik de temperatuur heb opgebouwd
En dat de boltaartjes na een tijd (ik vermoed ca. 30-35 minuten) nog niet gaar waren. De blanda's toen langer in de oven gelaten, met als resultaat gebarsten onderkanten.
Dus dit is niet de manier.

Als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik constant op 160 graden gokken (ik heb een heteluhtoven), 30-35 minuten.
Wil je jouw ervaringen met me delen?
Ik zou ook nog graag een keer een boltaartje van cakemix maken, misschien kunnen we van elkaar leren.

7

Nokkie schreef:

Normaal noteer ik dat, maar dit is de uitzondering op de regel.
Ik heb alleen genoteerd dat ik de temperatuur heb opgebouwd
En dat de boltaartjes na een tijd (ik vermoed ca. 30-35 minuten) nog niet gaar waren. De blanda's toen langer in de oven gelaten, met als resultaat gebarsten onderkanten.
Dus dit is niet de manier.

Als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik constant op 160 graden gokken (ik heb een heteluhtoven), 30-35 minuten.
Wil je jouw ervaringen met me delen?
Ik zou ook nog graag een keer een boltaartje van cakemix maken, misschien kunnen we van elkaar leren.

ik zie dat dit een oud topic is, maar heb jij al de ideale hoeveelheid cakemix en oventemperatuur en lengte gevonden voor de 12 cm blanda's? ik wil ze van het weekend aan gaan schaffen en  uitproberen. tips zijn welkom!

8

Ik lees nu pas jouw bericht. Helaas, nog steeds niet. Jij inmiddels wel?

9

Nokkie schreef:

Ik lees nu pas jouw bericht. Helaas, nog steeds niet. Jij inmiddels wel?

nee, ik heb het nog niet geprobeerd. maar ik zou denk ik een keer een derde van een pak cakemix proberen, zoals iemand in dit forum ook zei....