1

Onderwerp: HELP!!!Spoed

Ik ben mijn eerste bruidstaart aan het maken en hij moet zondag af zijn.

Nu ben ik bezig om mijn bloemen te maken.

Ik heb 500 gr fondant met 2 theelepeltjes tylose poeder gemengd en 2 uur laten rusten.

Nu wil NIKS meer plakken! het valt zo van elkaar!!! en lijmen heeft ook bijna geen zin!!!
Het is droog geworden. Als je het kneed is het prima. maar ga je het modeleren en er een roos van maken, scheurt het en plakt t niet meer..

Wie o wie kan zeggen wat ik kan doen??

2

Re: HELP!!!Spoed

Probeer het even te verwarmen in de magnetron en wat crisco erbij

Taart groetjes Ellen

3

het werkt!!!!!! het zit tot nu toe nog aan elkaar!!!
je bent geweldig! onwijs bedankt :thumb:

4

edwina schreef:

het werkt!!!!!! het zit tot nu toe nog aan elkaar!!!
je bent geweldig! onwijs bedankt :thumb:

:lol:  ;)

Taart groetjes Ellen

5

Goeie tip, dit probleem had ik namelijk ook met fondant waar ik tylose door had gedaan!

6

pas op, als het weer afkoelt is het nog 'broser' en droger dan voor je het in de magnetron deed..

In plaats van crisco liever met vochtige handen doorkneden, droog fondant is gebrek aan vocht, niet aan vet (geen bestanddeel van fondant)

Indien lijm niet pakt, even beide delen licht insmeren, heel licht en dan tegen elkaar aandrukken.. kort vasthouden.. dat helpt meer dan veel lijm gebruiken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Bommeltje schreef:

pas op, als het weer afkoelt is het nog 'broser' en droger dan voor je het in de magnetron deed..

In plaats van crisco liever met vochtige handen doorkneden, droog fondant is gebrek aan vocht, niet aan vet (geen bestanddeel van fondant)

Indien lijm niet pakt, even beide delen licht insmeren, heel licht en dan tegen elkaar aandrukken.. kort vasthouden.. dat helpt meer dan veel lijm gebruiken.

Bedankt!ik ga morgen proberen om het met n beetje water te doen.
Is de lijm die je van tylose man maken wel goed/stevig genoeg?

8

Tyloselijm is prima hoor  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Misschien kun je voor de volgende keer fondant in combinatie met gumpaste proberen, half/half mengen. Bij mij werkt het zo perfect.

Groetjes en succes verder,
Miruna.

Miruna's Cakes te Helmond

10

miruna schreef:

Misschien kun je voor de volgende keer fondant in combinatie met gumpaste proberen, half/half mengen. Bij mij werkt het zo perfect.

Miruna.

Wordt t dan nog wel hard genoeg?
Dat ga ik de volgende keer proberen. bedankt!

11

Van alleen marsepein kan je toch ook rozen maken, dan zijn ze ook nog lekker om te eten.

Als het rozen moeten zijn, die toch niet meer gegeten worden en gebonden worden met ijzerdraad is gumpast perfect.

12

edwina schreef:
miruna schreef:

Miruna.

Wordt t dan nog wel hard genoeg?
Dat ga ik de volgende keer proberen. bedankt!

De lussen worden echt steenhard...laatst ook nog gemaakt...werkt fijn...succes!

Miruna's Cakes te Helmond