1

Onderwerp: hoelang beklede cc's bewaren?

hai allemaal,

De titel zegt t al.. hoelang kan ik gebakken cc's met een bc vulling en een fondant afdeklaagje bewaren?
T liefst zo..dat ze ook nog lekker blijven:)

Hoe bewaar ik ze? Het zijn allemaal redelijk platte (muv 1 ooievaar) versiersels..

zit met vakantie en geboorte cc's .. lekker handig  :s

(ps..ik heb braaf de zoekfunctie gebruikt.. maar niet t specifieke antwoord op mijn vraag gevonden)

2

Re: hoelang beklede cc's bewaren?

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (de rubriek voor alle bewaar- en invriesvragen)

3

Zo kort mogelijk. Na n dag is je cupcake al minder lekker namelijk

4

daar was ik al bang voor.

Kan ik ze invriezen met afdeklaagje?

Ik denk dan aan in een boterham zakje en laten ontdooien zonder zakje in de koelkast? Of juist buiten de koelkast omdat anders de cc droog wordt?

sjucht....  :s dillema's

Bedankt in iedergeval al voor t meedenken

5

Ben ik het niet mee eens. Ik maak overigens alleen marsepein rondjes op cupcakes, dus kan niet uit ervaring over fondant spreken. Fondant vind ik nl te hard worden, maar de cupcake zelf  is dagen later nog goed te eten.

Groet, Jolanda

6

hangt beetje af van welk recept je gebruikt is mijn evaring.

Ik kan ze makkelijk 3 dagen bewaren buiten de koelkast en dan zijn ze nog steeds smakelijk en smeuïg.......

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

7

gewoon van de funcakes mix.
Kijk..voor mezelf maak ik ze met fondanten afdekplaatje en bewaar ik ze in de geweldige multifunctionele bakjes van de chinees:) Na 3/4 dagen zijn ze nog lekker... de bc vulling is dan wel wat minder smeuïg...

8

Als je ze langer wil bewaren en je hebt zelf gemerkt, dat de bc niet meer zo goed is , dan zou ik het dus niet doen of niet vullen met bc. Alleen afsmeren met witte chocopasta of frosting uit potjes bijvoorbeeld.

Groet, Jolanda

9

frosting uit een potje heb ik nooit gebruikt.. is dat uberhaupt wat.. en gebruik je dat dan alleen om af te smeren of kan je t ook gebruiken als vulling..of als toef?

( ik wil meteen meer weten :) )

als je ze gewoon in een bakje houdt wordt de bc minder idd.. ik neem aan dat als je bc in een cc invriest.. t net als in een taart wel goed blijft..

ik vermoed dat t toch invriezen in boterhamzakjes wordt..

10

Ik vries ze altijd gewoon in, in een boterhamzakje of pedaalemmerzakje meer tegelijk als er niks op zit. Mijn ervaring is dat met een laagje botercreme en marsepein ze prima in de vriezer kunnen en ze na een week zeker nog lekker zijn. Langer heb ik nog niet geprobeerd.

Zo leuk deze nieuwe hobby!

11

sweet978 schreef:

frosting uit een potje heb ik nooit gebruikt.. is dat uberhaupt wat.. en gebruik je dat dan alleen om af te smeren of kan je t ook gebruiken als vulling..of als toef?

( ik wil meteen meer weten :) )

Ik gebruik voor het plakken van bovenkantjes op cc's eigenlijk altijd de frosting van Duncan Hines. Een klein toefje op de cc en dan het bovenkantje er voorzichtig opdrukken.

Je kunt dat ook gebruiken voor grote toeven maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo lekker. Het schijnt dat je er ook je taart mee kan afsmeren, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, misschien toch eens doen. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

12

ff duncan hines googelen et voila..die heb ik wel eens zien staan bij de macro idd..

De volgende keer eens meenemen. Ik plak t afdekplaatje er nu meestal op met een likje nutella;) In dit geval gaat t 1:1 worden...je gebruikt zo weinig om te plakken dat ik dat wel aan durf qua smaak. Ze wilde nl naturel bc en ik durf toch echt niet mn afdekplaatje met bcmix te plakken ... zeker niet aangezien ze ook de vriezer nog in moeten.

Ik ga morgen bakken dus dat wordt invriezen denk ik... helaas heb ik 1 cc gemaakt met een zittende ooievaar erop..deze kan ik dus niet invriezen aangezien de snavel dan tegen zn buik geplakt zit als hij ontdooit is ben ik bang.

Bedankt nog voor alle reactie's :)