1 Laatst bewerkt door sebratje (25-04-2012 13:13)

Onderwerp: Nog ff snel een hertje

Vanmorgen het nog even snel in me hoofd gehaald om een klein taartje te maken.  :D Sanne is vandaag 1 geworden (haar zus is een vriendinnetje van mijn dochter) en ik vond dat een mooi excuus voor een taartje. Kon ik direct even mijn  nieuwe uitsteker en crimper eens proberen. Pff best eng zeg; voor het eerst een crimper in je taart zetten :lol:

Vooraanzicht: nieuwe hertjes uitsteker, staartje er zelf aan geplakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKGXZODB-D.jpg
Nog een van schuin voor. Rondom zachtroze bloemetjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4IR6KVS-D.jpg

Bedankt voor het kijken! Feedback is welkom ;)

p.s.het is een 10 cm taartje. vanillebiscuit met dunne laagjes hazelnootpasta en jam :P

2

Re: Nog ff snel een hertje

Wat een schatje!

3

wat een lief taartje  :Y !!

4

Mooi wat is een crimper? En waar heb je de uitsteken vandaan?

5

Ellenb84 schreef:

Mooi wat is een crimper? En waar heb je de uitsteken vandaan?

Een crimper is een klein ijzeren "wasknijper" waarmee ik het bovenste randje heb gemaakt. Net als de uitsteker vind je die in de webshop van DLT  ;)

6

Wat een liefie!!!  :Y
Echt ontzettend leuk!
Enneh... ik durf dus ook echt niet te crimpen! Zo bang dat ik het verpest! Maar ik vind het zo mooi... Misschien toch maar eens proberen :think:

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

7

Twirler schreef:

Wat een liefie!!!  :Y
Echt ontzettend leuk!
Enneh... ik durf dus ook echt niet te crimpen! Zo bang dat ik het verpest! Maar ik vind het zo mooi... Misschien toch maar eens proberen :think:

haha dat had ik dus ook! Ik had de fondant ook  niet erg dik gedaan. eerder wat te dun. Dacht meisie is 1 en hoeft niet direct de dag door te stuiteren :lol:
Wat ik wel heb gedaan is nadat ik hem bekleed heb even het randje tussen duim en wijsvinger iets samengeknepen. Zo krijg je een mooi scherp randje (dikker dijkje) van fondant en toen het crimpertje er voorzichtig tegenaan gezet. Succes!!!!

8

snoezig!!!   :)  :)

9

Schattig!! Hoe heb je die letters zo gemaakt?

if youre happy and you know it clap your hands

10 Laatst bewerkt door sebratje (25-04-2012 13:44)

time4cake schreef:

Schattig!! Hoe heb je die letters zo gemaakt?

Met een plastic uitstekertje. Heb zo geen naam en dlt heeft em niet. mag geen reclame maken  maar wendy gebruikt dezelfde op haar "mama-taart" als je me mailt kan ik je de naam van de webshop wel toedoen ;)

11

Wat een lief hertje en een mooie taart!

12

Leuk!  :thumb:

Kijk eens op mijn hyves: http://makeacupcake.hyves.nl/

13

Wat n schatje! Heel leuk

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

14

Super leuk zeg! Een leuk taartje voor een meisje dat 1 wordt :)

15

wat een superschattig taartje en het hertje is erg mooi gelukt! ik ben ook altijd op zoek naar een excuus om een taartje te maken :D!
ik ben ook nog op zoek naar een kleine bakvorm, maar 10 cm lijkt me wel erg klein. hoeveel stukjes haal je daaruit? ik ken de tabellen, maar ben benieuwd naar jouw ervaring  :) ...

16

Wat een snoes van een taartje  :thumb:

17

Wel niet wel niet hahaha zo zat ik ook de eerste keer met de krimper in mijn handen.
Maar het effect is super!
Oh ja, wat ik ook nog deed, zo stom (net zoiets als je adem inhouden wanneer het in de auto bijna mis gaat, dat helpt he...  :rolleyes:  of bukken als je onder een viaduct doorrijdt whaaaaaaaaahahaha  :lol:  Nee hoor, zo erg ben ik nog net niet).
Nou, mezelf genoeg voor schut gezet, je taart is super! Vind het hertje erg mooi! Dat die zo snel al zo mooi rechtop blijft staan zeg!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

18

Ik vind em ook geweldig!! Zoo schattig zeg :thumb:  :thumb:

19

leuk hoor die ga ik inspipikken :thumb: 
ik heb idd ook heel leuke koekjesuitstekers die ik zo kan gebruiken

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

20

Héél schattig!  :Y  :Y

21

wat een lieffie en die letters  :thumb: zou het ook wel willen weten  :/
grt Carla

22

Mijn eerste reactie toen ik deze taart zag:

Oaaaawh!

Ik vind hem echt superschattig!

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

23

Ahhh wat een lieffie!!! :)

24

renata2 schreef:

wat een superschattig taartje en het hertje is erg mooi gelukt! ik ben ook altijd op zoek naar een excuus om een taartje te maken :D!
ik ben ook nog op zoek naar een kleine bakvorm, maar 10 cm lijkt me wel erg klein. hoeveel stukjes haal je daaruit? ik ken de tabellen, maar ben benieuwd naar jouw ervaring  :) ...

Als ik em als top van een stapel gebuik, bak ik het biscuit wat hoger en afhankelijk van de vulling haal ik er dan 4 a 5 stukken uit. (gebruik ik ongeveer 75 mix en een groot ei)

In dit geval heb ik een laag biscuit gebakken en gebruikt als 1 persoons taartje. (Verhoudingen op basis van 1 klein 1 en 60 mix)

25

IngridV_1973 schreef:

Wel niet wel niet hahaha zo zat ik ook de eerste keer met de krimper in mijn handen.
Maar het effect is super!
Oh ja, wat ik ook nog deed, zo stom (net zoiets als je adem inhouden wanneer het in de auto bijna mis gaat, dat helpt he...  :rolleyes:  of bukken als je onder een viaduct doorrijdt whaaaaaaaaahahaha  :lol:  Nee hoor, zo erg ben ik nog net niet).
Nou, mezelf genoeg voor schut gezet, je taart is super! Vind het hertje erg mooi! Dat die zo snel al zo mooi rechtop blijft staan zeg!!!

mijn hoofd liep ook al rood aan tijdens het 'crimpen' :shh: hii