Re: 2 bruidstaarten deze week. I like it ♥

Almie, ik vind het fantasttisch dat je dat doet  :thumb: . Maar, ik ben ook héél benieuwd naar het vervoer. Ik heb vorige week een geboortetaart vervoerd van Zeeland naar Lelystad (via Haarlem  ;) ) en kneep hem toch wel. De taart was maar 1 laag en helemaal gezekerd, zowel in de doos als in de kofferbak. Die kwam heel aan, maar een stapel met zo veel lagen ??

Twee keer knippen, nog te kort.

27

Taart van Anna schreef:

Almie, ik vind het fantasttisch dat je dat doet  :thumb: . Maar, ik ben ook héél benieuwd naar het vervoer. Ik heb vorige week een geboortetaart vervoerd van Zeeland naar Lelystad (via Haarlem  ;) ) en kneep hem toch wel. De taart was maar 1 laag en helemaal gezekerd, zowel in de doos als in de kofferbak. Die kwam heel aan, maar een stapel met zo veel lagen ??

Hij staat er al :-) Hij was goed gestut en goed gekoeld (heel belangrijk), zodat de botercrème goed hard was. Dus hij kon wel tegen een hobbel. Voor de rest voorzichtig rijden, rustig de bochten nemen, niet te hard remmen voor de stoplichten.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

28

Tja zo vind ik dus ook dat iedereen zijn eigen (bruiloft) ding moet doen.

Mijn zusje gaat in het najaar trouwen met haar ierse vriend en daar is het traditie (en ze houden zich hieraan) dat de gasten hun eigen drinken afrekenen. Het bruidspaar hoeft alleen maar voor het eten te zorgen.

Dus low-budget it is. Nou heeft ze mij dus gevraagd om voor haar taart te zorgen. Dat wordt dus ook low-budget. Sis koopt alles in (tja mag het niet meenemen in het vliegtuig) en gaan hem samen fabriceren.

Dus zo gek is jou low-budget bruidstaart niet.

Ik moet wel zeggen dat ik je 2de taart erg inspirerend vind maar dan met een ander kleurtje dan zwart.

29

Wauw<gaaf!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

30

Wauw, ik ben weg van je eerste stapel! Wat een strakke taarten en wat een prachtige bloemen zitten er op!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

31

Prachtige taarten!
Die paarse vind ik echt GEWELDIG :thumb:  :thumb:  :thumb:

32

Wauw super, hoe heb jij die paarse bloemen gemaakt? Ik moet nl ook zo'n taart gaan maken en ik hik nogal tegen de bloemen op.

Ik hoor het graag.

Belinda

33

Mooi

34

BelindaBerg schreef:

Wauw super, hoe heb jij die paarse bloemen gemaakt? Ik moet nl ook zo'n taart gaan maken en ik hik nogal tegen de bloemen op.

Ik hoor het graag.

Belinda

Fondant uitrollen, met een bloemvorm uitsteken. Randen frillen en dan laten drogen in een kommetje. Dat is alles  :)

Bruidstaart Groningen

35

Almie schreef:
BelindaBerg schreef:

Ik hoor het graag.

Belinda

Fondant uitrollen, met een bloemvorm uitsteken. Randen frillen en dan laten drogen in een kommetje. Dat is alles  :)

Ben toch ook nieuwsgierig naar deze 'simpele' bloem.. Wat heb je als hart gebruikt? kan het nu noet goed zien op de foto en hoe blijven ze goed zitten?
En de bloemen op de eerste foto? Zijn die gebonden met bloemdraad en touw, of ook alleen geplakt? De bloemen van je eerste taart vind ik het mooist!

Zoiezo prachtige taarten, vooral de eerste! Lief dat je dit stel zo hebt geholpen om hun bruiloft tot een mooi feest te maken!

36

mieperdepiep schreef:
Almie schreef:
BelindaBerg schreef:

Ik hoor het graag.

Belinda

Ben toch ook nieuwsgierig naar deze 'simpele' bloem.. Wat heb je als hart gebruikt? kan het nu noet goed zien op de foto en hoe blijven ze goed zitten?
En de bloemen op de eerste foto? Zijn die gebonden met bloemdraad en touw, of ook alleen geplakt? De bloemen van je eerste taart vind ik het mooist!

Zoiezo prachtige taarten, vooral de eerste! Lief dat je dit stel zo hebt geholpen om hun bruiloft tot een mooi feest te maken!

Hart is in dit geval een zilveren bal uit de supermarkt. Maar ik gebruik elke keer weer iets anders. Bijvoorbeeld een paar zilveren parels uit een potje van Dr. Oetker. Of echt een hartje uit een hartje uitsteker (te koop in deleukstetaartenshop, ze zijn groen).
Niet gebonden op bloemdraad. Alleen geplakt.

Bruidstaart Groningen

37

Serieus niks gebonden, of aan een draad geprikt, ook bij de eerste taart? Sorry, alsof je het niet meent  :D
2 (?) plakken fondant op elkaar + pareltje en het blijft gewoon hangen? Lijkt me zo zwaar. Waar plak je het mee? Gewone tyloselijm?
Ennuh, nog weer een vraag. Over het vervoeren en toch zo mooi houden.. Hoe zorgde je dat hij zo goed gekoeld blijft? Ben er inmiddels achter dat dat bij mij ook minimaal de helft van de oplossing is tegen een uitgezakte taart na 2 uur rijden.. :s
En hoe had je hem precies gestut? Neem aan naast dowels per taart ook 1 lange dowel. Welke dowels gebruik je precies en zit de lange dowel ook door het onderste board?

Sorry voor de vele vragen  :o
Vind hem echt mooi!

38

mieperdepiep schreef:

Serieus niks gebonden, of aan een draad geprikt, ook bij de eerste taart? Sorry, alsof je het niet meent  :D
2 (?) plakken fondant op elkaar + pareltje en het blijft gewoon hangen? Lijkt me zo zwaar. Waar plak je het mee? Gewone tyloselijm?
Ennuh, nog weer een vraag. Over het vervoeren en toch zo mooi houden.. Hoe zorgde je dat hij zo goed gekoeld blijft? Ben er inmiddels achter dat dat bij mij ook minimaal de helft van de oplossing is tegen een uitgezakte taart na 2 uur rijden.. :s
En hoe had je hem precies gestut? Neem aan naast dowels per taart ook 1 lange dowel. Welke dowels gebruik je precies en zit de lange dowel ook door het onderste board?

Sorry voor de vele vragen  :o
Vind hem echt mooi!

Klopt, niks gebonden. Alles wat ik hierboven schreef gaat over de eerste taart. Ik doe altijd 3 lagen fondant over elkaar bij de bloemen. Ik plak alles met royal icing.
Ik heb in de berging een aparte koelkast voor de taarten, dus ik zorg dat de taarten vooral goed gekoeld (en dus stevig) zijn. In de auto heb ik geen koeling, maar het is nu nog niet heel warm buiten. Inderdaad stutten met dowels. Ik heb geen board gebruikt, maar een taartenplateau. Uiteraard heb ik daar geen dowel ingeschroefd :)

Bruidstaart Groningen

39

Favoriet is de paarse, maar allebei mooi

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

40

Thanx!!  :)
nog even, hoor.. :o Is de RI snel genoeg hard had of moet je eerst de bloemen ondersteunen voordat de RI opgedroogd is en ze blijven hangen? Of zijn ze daar niet zwaar genoeg voor, dat ze naar beneden zouden glijden?

41

mieperdepiep schreef:

Thanx!!  :)
nog even, hoor.. :o Is de RI snel genoeg hard had of moet je eerst de bloemen ondersteunen voordat de RI opgedroogd is en ze blijven hangen? Of zijn ze daar niet zwaar genoeg voor, dat ze naar beneden zouden glijden?

Gewoon uitproberen. Soms gaan ze idd zakken. Dan moet ik ze iets langer vasthouden.

Bruidstaart Groningen

42

Dank voor je tips!

43

Mooie taarten, maar ik zie ze met die lichte achtergrond jammer genoeg niet zo goed.

44

Mamsvandrie schreef:

Mooie taarten, maar ik zie ze met die lichte achtergrond jammer genoeg niet zo goed.

Ik heb geen betere foto's, sorry!

Bruidstaart Groningen

45

Almie schreef:
BelindaBerg schreef:

Ik hoor het graag.

Belinda

Thanks voor alle info, echt gaaf dat het gedaan hebt. Was een leuk Worls Servants project ?  :)  Voor mij al weer wat jaartjes geleden maar super om te doen  ;)

46

Mooie taart, zoiets staat ook nog wel eens op mijn programma...
Denk wel dat ik daarvoor eerst nog eens een workshop ga volgen, want praktisch heb ik nog nooit echt iets met fondant gemaakt.

Limburgs bakken, Thais koken en Bourgondisch genieten: dat is pas over grenzen heen kijken... ;)

Vooral de eerste, prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

48

Dankjewel iedereen :-) Vind ik leuk om terug te lezen.

@ BelindaBerg: Ik ben 5x met WS meegeweest: Bolivia, Zambia, Ghana, Malawi en de Dominicaanse Republiek. Alle 5 de projecten waren geweldig  :Y  :)

Bruidstaart Groningen

49

Prachtige taarten. De 1e vind ik echt een topper.

Groet, Jolanda

50

Almie,

Super bedankt voor de inspiratie, maar taart is ook aardig gelukt met jou als inspiratie. Thanks.

Ik heb alleen een vraagje over je vulling, als je het over creme hebt heb je het dan over botercreme met een smaakje? En gebruik je dan 2 lagen met 2 verschillende vullingen? Wil je smaken ook wel eens proberen nl klinkt heel lekker.

Alvast bedankt

Ps, ik heb je even gegoogeld maar ik herken je niet van een World Servants project, was ook wel grappig geweest :) :)