1

Onderwerp: Botercrème van Funcakes, wel of niet geschikt voor afsmeren??

Hallo dames,

Op het forum kom ik vaak tegen dat marsepein smelt als het in aanraking komt met water..

Nu heb ik vorige week de mix voor botercrème van Funcakes gekocht, maar daar moet je water aan toevoegen. Is deze dan wel geschikt om taarten mee af te smeren? Ik ga het namelijk voor het eerst doen voor de verjaardag van mijn nichtje en het zou super zonde zijn als deze zou mislukken!

Ik zou het heel fijn vinden als jullie antwoord kunnen geven op mijn vraag, alvast bedankt!

2

Re: Botercrème van Funcakes, wel of niet geschikt voor afsmeren??

Zoekfunctie... Dit wordt bijna dagelijks gevraagd

3

ik heb er nooit problemen mee gehad maar je kan ook voor de zekerheid 250gr boter goed romig mixen met250 gr poedersuiker erdoor dit ongeveer 10 minuutjes goed mixen je kan er eventueel ook nog een smaakje aan toevoegen. Veel plezier en succes met je eerste taart!!!!

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4

etmc schreef:

Zoekfunctie... Dit wordt bijna dagelijks gevraagd

Inderdaad............voor de zekerheid zou je de hierboven genoemde 1:1 botercreme kunnen maken (eventueel met een smaakje van patidess erdoorheen).

De mix van funcakes kan goed gaan (en gaat bij velen ook goed), met name als je minder water gebruikt dan voorgeschreven. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ook vaak tegen dat het de combi is van marsepein-koelkast-en bc-mix........

Afsmeren kan ook met andere materialen: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/

De bc-mix kun je ook erg goed gebruiken als vulling.

ik heb nog nooit problemen gehad en gebruik het eigenlijk altijd.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

6

maar ts heeft pas 6 berichten op haar naam :/  ik wist na 6 berichten ook niet dat er een zoekfunctie hier op het forum was :nooo  en nu na dik 2200 berichten heb ik nog steeds ruzie met de zoekfuntie maar dat ligt aan mij :lol:  :o  :+

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

7

marijetje schreef:

maar ts heeft pas 6 berichten op haar naam :/  ik wist na 6 berichten ook niet dat er een zoekfunctie hier op het forum was :nooo  en nu na dik 2200 berichten heb ik nog steeds ruzie met de zoekfuntie maar dat ligt aan mij :lol:  :o  :+

Blij dat het niet helemaal aan mij ligt hihi! Ik heb inderdaad de zoekfunctie gebruikt, maar kon daar niet het antwoord op mijn vraag vinden. Denk dat ik de gok maar gewoon ga wagen en het met de funcakes mix probeer en dan inderdaad met wat minder water. Anders heb ik het voor niets gekocht!

Bedankt voor jullie reacties!

8

Ik volg wat in de verpakking staat, het gaat ook altijd goed.  :)

9

Gaat bij mij ook altijd goed, vorige week voor het eerst patidess erdoor gedaan maar toen wel minder water gebruikt.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

10

CountryIrma schreef:

Gaat bij mij ook altijd goed, vorige week voor het eerst patidess erdoor gedaan maar toen wel minder water gebruikt.

Ik ga het dan inderdaad gewoon met de mix proberen, maar wat is dan precies patidess?? Sorry voor m'n vragen!

11

Kaleightje schreef:
CountryIrma schreef:

Ik ga het dan inderdaad gewoon met de mix proberen, maar wat is dan precies patidess?? Sorry voor m'n vragen!

Geeft niet! Ik heb ook pas 1x met patidess gewerkt. Patidess is een soort smaakstof. Ik heb de friszure aardbei gebruikt; dit is (ik zal het wel niet helemaal zoals het hoort omschrijven) een soort iets vloeibaardere jam maar dan met een smaak die veel en veel sterker is.
1/3e van het potje is genoeg voor een botercreme met 250 gr boter. Succes!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

12

Oke bedankt voor je uitleg! klinkt best lastig ik denk dat ik het toch eerst maar gewoon met de mix probeer hihi moet daar dan ook nog smaakstof als vanille doorheen vroeg ik me af?
Oh begin het nu wel heel spannend te vinden! Ga maar ruim van te voren beginnen dan kan ik het altijd nog een keer opnieuw doen als het mislukt!!

13

Afsmeren met botercrèmemix van Funcakes is (bij mij) geen probleem.

Bij de mix hoef je er geen smaakje meer doorheen te doen, hij is romiger van smaak dan 1:1 botercrème, maar als je wilt kan het wel.

Heel veel plezier en succes en het resultaat showen hè?!

Gr.
Sandra

14

Nou als ik het zo hoor moet het gewoon goed gaan komen! Heb gelukkig veel geduld, en begin ruim van tevoren!

Ja als ik 'm af heb zal ik een foto plaatsen hoor! Hoop dat ik 'm dan met trots kan showen!

Allemaal bedankt voor jullie hulp en tips!

Groetjes, Kaleigh

Ik gebruik ook altijd de mix en heb er nog nooit problemen mee gehad en ik hou precies aan wat er op het pak staat. Vind het zelf ook lekkerder dan de 1 :1