Onderwerp: Zwembad en aardbeien schuimtaart
Dit weekend weer lekker bezig geweest, de eerste taart ter ere van de opening van het lokale openluchtzwembad. De taart moest in de vorm van het bad worden, was nog een hele klus. Bestaat uiteindelijk uit 4 taarten, 3 gevuld met frambozenmousse en slagroom met mandarijntjes en 1 (het pierenbadje) met banketbakkersroom met rood fruit en stukjes gehakte chocola en een laag chocladebotercrème met gehakte stukjes chocola. Bekleed met zelfgemaakte marshmellowfondant, daar moet ik toch nog even op oefenen geloof ik want op sommige plekken was het nog niet helemaal goed gemengd en soepel...

en een detail foto:
Jammer genoeg het vullen decoreren allemaal op 1 dag moeten doen en dat duurde zooo lang dat ik niet zo veel aandacht aan de details heb kunnen besteden als ik had gewild en sommige onderdelen met hulp zijn gefabriceerd
(het gele "muurtje" en de "paddestoel" in het pierenbadje). Het was ook de eerste keer dat ik een poging heb gedaan tot wat boetseren van poppetjes...
De andere taart was om mee te nemen naar een housewarming, naar recept van Rudolph - een vacherin taart, helemaal niet moeilijk om te maken, maar ooo zo lekker!
Feedback is zeer welkom!