1

Onderwerp: taartvullingen geschikt voor bonbons?

Hoihoi allemaal,

Ik wil graag zelf eens een keertje bonbons maken, en heb al een aantal receptjes voor vulling gevonden op het net. Maar nu ben ik benieuwd of de vullingen hier op het forum ook geschikt zouden zijn, aangezien er zoveel heerlijke receptjes tussen staan :D

2

Re: taartvullingen geschikt voor bonbons?

De rubriek Klein&fijn is een show-rubriek, dus om te laten zien wat je hebt gemaakt.

[MOVE} -> bakken & vullen

Ik heb de ganache een keer gebruikt in een paaseitjes-actie.... Was best lekker!

4

ganache is heel geschikt, dat heb ik ook al eens geprobeerd, ik bedoel eigenlijk andere vullingen.
Worden alle vullingen stijf? Want als dat zo is dan vermoed ik dat ze allemaal wel zouden moeten lukken..., niet?

Nee, niet alle vullingen worden stijf, maar als je zorgt dat de chocola-buitenkant van de bonbon hard genoeg is, kan een zachte vulling toch best? Neem bijvoorbeeld kersenbonbons met likeur?

6

ja dat is waar :think:
Dus conclusie: het kan?
Misschien als de chocolade aan de buitenkant dik genoeg is... :think:
Bedankt om mee te denken,  ;)

7

praline hier in webwinkel kan je gebruiken ik heb gedaan heerlijk bonbons hoor

8

Ganache en praline kan je mee vullen ja. Vloeibare vullingen gaan ook prima maar is wel lastiger te sluiten.

9

lastiger te sluiten zeg je? Hoe moet dat dan?
Door ze even in de vriezer te zetten of zo, zodat ze wel opharden?

10

Koelkast. Je moet chocola echt absoluut niet in de vriezer doen en gewoon niet te hard bewegen met je vorm

11

ok, thanks! :thumb:

12

Ik heb geëxperimenteerd!!!

Er was nog wat mbc over van een taartje, daar heb ik amandalessence bij gedaan en amandelpoeder, de hartjesmold van Action gevuld met pure choc en de mbc, lekker én goed gelukt!
Mijn man is verzot op de witte pralines van Leonidas, daarvoor heb ik een ganache gemaakt van de witte pralinérepen van Lidl.
En vandaag ga ik witte choc, vullen met melkchoc ganache met speculaaskruimels en koffie en melkchoc vullen met dulce de leche.

:9