1

Onderwerp: Mijn aller-allereerste!

Hallo allemaal!

Hierbij mijn aller-allereerste taartje.
Ik had tot gisteren nog nooit een taart gebakken!

Ik heb nog nooit een workshop gevolgd dus ik heb een hoop gegoogeld en een veel gelezen op dit forum.

Ik heb zelf het bescuitbeslag en de botercreme gemaakt aan de hand van de recepten op deze site.
Ik heb hem gevuld met banketbakkersroom en vlaaivulling.

De decoratie is nog wat eenvoudig maar daar heb ik nog allemaal geen spullen voor. Ik heb het nu gewoon met een aarappelschilmesje en een spuitzakje gedaan.

Ik ben best trots op het eindresultaat en heb veel plezier gehad met het maken ervan. Ik denk dat een workshop er nu wel aan zit te komen want ik ben verkocht!

Groetjes, Nancy

http://5.media.hyves-static.net/1490010820/6/SVQb/0/img1490010820.jpeg

http://3.media.hyves-static.net/1490010858/6/vtFy/0/img1490010858.jpeg

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

2

Re: Mijn aller-allereerste!

Hoi Nancy!

Je eerste taart!! Hij is superleuk  :thumb:  :thumb: En dat er nog maar vele moge volgen  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ziet er heeeeel netjes uit!

4

Dankjewel!

Ik wil volgende week alweer aan de slag voor mijn zoontjes verjaardag. Hij wil graag een Super Mario taart.
Dat puzzelen wordt natuurlijk een stuk ingewikkelder dus heb me voorgenomen om het patroon van de week alvast een keer te oefenen.
Maar stel nou (niet erg waarschijnlijk) dat het gelijk de eerste keer lukt, kan ik het gepuzzelde deel dan in de vriezer bewaren ofzo?
Zou zonde zijn als ik het dan nog een keer moest doen.

Groetjes

5

super leuk! Je hebt er een verslaving bij :D  ga zo door :Y

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

6

Leuk hoor!

Je gepuzzelde plaatje (of een deel er van) kun je gewoon lucht dicht bewaren. NIET in de vriezer... Gewoon, in een luchtdicht bakje, op een donkere plaats. Je kunt het dan zo lang bewaren als de houdbaarheid van je fondant/marsepein.

7

@ Corry1969
Dankjewel!

@Maartje1234
Dank je voor je tip, klinkt eigenlijk best logisch ook :Y

8 Laatst bewerkt door IngridV_1973 (26-04-2012 08:14)

Hoi Nancy,
Voor je het gepuzzelde plaatje op je taart doet kan je het wel even invriezen hoor. Want dan is het makkelijker overhevelen.
Volgens mij kan het wel meteen de vriezer in, want er worden toch ook totale taarten ingevroren?
Maar ik kan ongelijk hebben (heerlijk he, verschillende meningen hihihi sorry als ik je nu verward maak...

Nou vergeet ik helemaal wat over je taartje te zeggen!
Vind het super knap voor een eerste taartje!!!!!! Dat beloofd wat voor in de toekomst!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl