Onderwerp: Urgente vraag
Hai collega's
Ik ben nu royal icing aan t maken zoals t recept op deze site. Hoelang moet ik mixen en hoesnel? Ik moet een tiara spuiten dus t moet echt stevig worden.
Helllllp
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Urgente vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hai collega's
Ik ben nu royal icing aan t maken zoals t recept op deze site. Hoelang moet ik mixen en hoesnel? Ik moet een tiara spuiten dus t moet echt stevig worden.
Helllllp
Voor de stevigheid ik mix altijd op de laagste stand en zo kort mogelijk, maar nog meer van belang is niet teveel water toevoegen! Een paar druppels teveel en je moet bakken vol met suiker erbij doen om het weer stevig te krijgen. Je pieken moeten echt recht overeind blijven staan, zelfs niet of nauwelijks "omkrullen"
Ok bedankt heb je toevallig ook een idee hoelang ik dit spul goed kan houden in de koelkast?
In een goed afgesloten doos in de koelkast wel een week of 2
oooo das ook een idee. Ik maakte de tiara van fondant met tylose, warm in de gun en daarna op het voorbeeld laten drogen....
oooo das ook een idee. Ik maakte de tiara van fondant met tylose, warm in de gun en daarna op het voorbeeld laten drogen....
Nou dat heb ik ook gedaan hihih. Ik heb er twee van marsepein gemaakt en drie van icing!!! Dan moet er toch een wel lukken neem ik aan!! Me bestelling is voor zaterdag dus ze kunnen goed drogen....hopen dat ze niet breken....
marsepein gaat niet lukken
marsepein gaat niet lukken
O echt had zeker fondant moeten doen hihihih dommmm dommm dommm
Ik heb er een keer ééntje met icing gemaakt en pas geleden één met fondant, maar ik moet zeggen dat die met fondant in de sugargun een stuk makkelijker ging en mooier werd dan die met icing.
Met icing brak er telkens iets(toen hij al opgedroogd was) en dan moest ik het weer met icing plakken.
Die van fondant was meteen goed!
Michelle,
Jaaaa klopt ze zijn bij mij alledrie gebroken helaas!!! Hoeveel tylose deed jij door de fondant? En ook ff in de magnetron? En hoeveel dagen drogen?
een mespuntje tylose. Lekker warm kneden of heel even verwarmen en na een dag of 2 aan de lucht drogen flink hard. Maar beter lekker lang laten drogen ivm. de kwetsbaarheid.suc6!
als je met icing een kroontje maakt, moet je hem daarna nog 2 keer over spuiten om stevigheid te geven. Makkelijkst is om op bakpapier te spuiten(eventueel ingesmeerd met crisco) waar je een 'tekening' onder hebt liggen. Je kan hem na een week drogen(na de laatste laag) er voorzichtig afschuiven
Succes!
jullie zijn geweldig, dankjullie! xxx
Hee, ik las nu je vraag pas.
Nou, ik doe dus altijd teveel tylose, haha, waardoor het me wel wat moeite kostte om het door de sugargun heen te krijgen, maar het was wel na 1 dag al een heel stevig kroontje. Heb het daarna nog goudkleurig geverfd.
En de kroontjes met icing had ik ook op bakpapier gespoten in drie lagen, maar het brak toch nog, dus doe mij maar gewoon fondant!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Urgente vraag