Onderwerp: eerste trouwtaart en met rozen van fondant
De taart was half januari 2011 al besteld dus het was ff flink wachten voordat ik eindelijk aan de slag mocht voor afgelopen 21 april.
Ik ben blij dat alles goed is gegaan. Ik kreeg het toch wel wat benauwd toen ik alles weg ging brengen zaterdag. Ik moest op de ring van haarlem een noodstop maken. Een auto besloot dat hij voor een groen licht stil ging staan. Ik zat er 4 auto;s achter, maar we konden allemaal gelukkig optijd stoppen. Gelukkig waren er ook geen rozen oid gesneuveld. Ik had er 46 gemaakt dus ruim genoeg voor het geval dat. (uiteindelijk heb ik er slechts een stuk of 16 gebruikt
)
Na 30 min zoeken en rondrijden in zandvoort, ben ik de boulevard maar af gaan lopen en vond ik eindelijk waar ik heen moest. Eenmaal daar, ging ik binnen vertellen dat ik er was met de taart en vroeg waar ik hem af kon maken. Dat had ik met Tamar afgesproken. Toen kreeg ik te horen dat ze daar geen ruimte voor hadden in de koeling. Ik uitgelegd dat ik dat afgesproken had en dat het goed was, zolang de taart in een goede doos zat. Toen zei hij (de manager/eigenaar?) dat ik alles achter kon laten en dat hij normaal zelf de taart stapelt en de bloemen op zou plakken. Dat was ik dus echt niet van plan. Na wat gemopper, mocht ik achter hem aanlopen naar de koeling en die was volledig leeg dus ruimte zat door de taart. ik kreeg een tafel aangewezen meteen naast de deur en heb daar alles gestapeld, versierd en afgemaakt. Wel op blote voeten aangezien door de hoosbuien mijn schoenen en sokken doorweekt waren. Hahaha, al met al een groot avontuur dus.
oh ja, de taart is chocola met een vleugje speculaaskruiden gevuld met choco bc. ik was ook een gast op de receptie dus ik was ook bij het aan snij moment... ze sneden zo door de bovenste rozen heen... dacht bijna dat de taart in zou zakken, met zoveel kracht ging het.
alles klaar voor vertrek 

samen met de cakejes
voor mij een grappig extraatje. het was mijn 3e taart van 3 hoog... de vorige was voor 21 april 2011
de cctjes en de taartjes van de proeverij zal ik in de juiste categorie plaatsen.
... niet helemaal hoe het hoort, maar na 4 wk ziek, 4 dg mega aanpoten met freubelen, kids en huishouden, en 3,5 uur bezig met het opzetten op lokatie kon ik niet meer... het heeft goed gehouden. bij het aansnijden van de taart 5,5 uur later, zat alles nog mooi op z'n plek