1

Onderwerp: marmer plaat

hoi allemaal

hoe  doen jullie het deeg maken op  het aanrecht?
ik hoorde dat het beste is op een marmer plaat,die kan ik dus nergens vinden.
weten jullie waar je die kan kopen   voor weinig
of hebben jullie andere tips

gr sonja

2

Re: marmer plaat

Marmer voor weinig bestaat niet maar je kan bij een grafsteenmaker kijken..
En ik kneed gewoon op mn aanrecht, altijd al gedaan.. nergens last van hoor

3

Kookpunt in Rotterdam verkoopt ze, maar waarschijnlijk niet voor weinig! Marmer is nu eenmaal niet goedkoop. Ik vermoed dat een andere goede keukenwinkel ze ook wel verkoopt.

Never give up on things that make you smile......

4

Welkom op het forum!

Als je nieuw bent is het handig rubriekstitels en sticky's te lezen voordat je een onderwerp start. De meeste kans dat je dan ook het snelst een antwoord krijgt.

Uit de sticky van deze rubriek:

Het gaat hier dus om zaken die automatisch werken (of zouden moeten werken....), vragen over handige tooltjes die niet op stroom, gas, batterijen etc. gaan horen hier niet thuis.

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

5

Welk deeg heb je het dan over?

6

gewoon deeg denk ik, ik kan geen specifiek deeg bedenken wat op marmer moet, niks eigenlijk, het is handig bij chocola maar dat is geen deeg ;)

7

sorry ik zal eerst goed lezen waar ik de vraag steld.
ik bedoel het deeg voor de taarten die je vult met fruit  en het marsepein en fondant
uitrollen

Deeg voor de taarten is beslag, (tenzij je een harder Wener deeg maakt ofzo), dus daar heb je geen marmer voor nodig en voor fondant en marsepein is het juist fijn als het tegen handwarm kan blijven, dan blijft het het soepelst. Oftewel; normaal vind ik koel marmer ook heel lekker werken in mijn keuken, maar in dit geval niet nodig.

9

oke
allemaal bedankt voor jullie antwoord