1

Onderwerp: schoen, help me!

hallo allemaal,

12 mei moet ik een 2 lagen taart maken, met als topper een louboutin pump.

Normaal maak ik niet echt taarten voor anderen, maar nu wou een vriendin, van mijn goede vriendin toch ook een taart bestellen. Naja geen probleem, maar heb wel gezegd dat ik nog nooit eerder zo een pump had gemaakt.

Ik de shoe cutter gekocht, en daar mee aan de slag gegaan. Ik zou eerst een voorbeeld maken en dan zou ze kijken of ze het goed vond...

T logo ligt er trouwens alleen even los op, zodat ze kon zien hoe t zou zijn als ik t zou schrijven..... Als ze het mooi vond zou ik het echt in de schoen schrijven, of ik zou het printen op eetpapier...

Dit is het geworden, maar...... Ze vindt het helemaal niet mooi!!!! :/  :s

Ik vroeg wat ze dan niet precies mooi vond, maar ze vond de hak te klein en de schoen te breed..... Ik ga zo maar een nieuwe poging wagen, maar wat vinden jullie er van? En heeft iemand misschien tips voor me!? Klant is koning natuurlijk dus wil het graag perfect hebben...

http://www.freebits.nl/images/628schoen.jpg

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: schoen, help me!

Ik vind hem heel mooi gelukt, ik denk dat als je tussendoor vraagt of zij het goed vindt dat ze dan dingen 'verzint' om toch wat te zeggen. Ik vind hem goed gelukt!!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

3 Laatst bewerkt door jo-oosie (24-04-2012 16:57)

mag ik eerlijk zijn???

Doet ze 't toch lekker zelf?????  :D  :D

Ik vind ze mooi, o zo !!!
Daar is helemaal niks mis mee in mijn ogen....

En wil je het echt veranderen, laat haar dan meehelpen met haar 'onmogelijke wensen schoen', dan kan ze zien wat wel en niet mogelijk is én hoeveel werk je in één zo'n schoen steekt............ :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

Dankjulliewel voor de reacties!

Ja misschien had ik ook wel helemaal niet moeten zeggen dat ik tussendoor foto's zou sturen.... Ik heb dr net nog even gesproken en ze wilt het echt hoger en de voorkant smaller en de hak schijnt bij die louboutin schoenen dus echt super dun te zijn, maarja hoe moet dat nou bij een fondant schoen, t moet toch ook nog blijven staan!?

misschien is dat idd wel een goed idee, laten zien hoeveel tijd er in zit en hoe moeilijk t is om die hak ook echt hoog en stevig te krijgen...

Zou ik misschien een cakepop stokje in de hak moeten zetten? Nu zit er alleen een tandenstoker in...

cakepopstokje is van papier dus behalve als het niet opgegeten wordt kan dat wel denk ik

of anders satestok :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Ik vind hem erg mooi, jammer dat zij dat niet vindt. :rolleyes:  Ja, dan zou ik een cakepopstokje, of dikke sateprikker er in doen.

Maar jammer hoor!

Succes.

7 Laatst bewerkt door jo-oosie (24-04-2012 17:08)

Een cakepopstokje is wellicht steviger dan een tandenstoker, maar of de hak dan nog wel smal genoeg is naar haar zin is nog maar zeer de vraag......

Als ze echt zo veeleisend blijft, zou ik de hele taart lekker laten voor wat 'ie is....

Wat niet kan, kan niet en je moet er zelf wel lol in houden.
De volgende schoen is weer niet goed misschien en die daarop ook niet.
Je steekt er veel tijd en fondant in en het lijkt me sterk dat je dat allemaal in rekening mag brengen....

Of euh.....   je maakt wél de taart en zet er haar echte schoen bovenop....   :lol:  :lol:  :lol:
Als het dan nog niet goed is, heeft ze zelf verkeerde schoenen gekocht.....   :D

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

OKeee, ja de schoen zal niet worden opgegeten, dus dan lijkt me een cakepopstokje handiger, is iets dikker, dus hopelijk steviger.... :/

hahaha we hebben tegelijkertijd gereageerd!

Maar idd op deze manier is een taart maken niet echt leuk meer, ik ga het dus nog 1 keer proberen en idd hopelijk zorgt het cakepopstokje er niet voor dat die hak weer te dik wordt... Als het  niet lukt wil ze wat anders als topper.... Dus nu maar hopen dat het lukt, want kan niet aan de gang blijven... Idd alle fondant die je er voor gebruikt, gelukkig ben ik zelf volgende week jarig en gebruik ik dit schoentje dan maar voor 1 van mijn eigen taarten...

Ik hou jullie op de hoogte dames..

10

Ze kunnen wel zoveel willen  :D Maar ze hebben geen idee denk ik wat ze vragen. De hak met iets van een maisprikker of lolly stokje zal in ieder geval steviger staan en niet zo snel breken

11

Wat een mieperd die "klant" Ik vind hem ook super.

Als ie niet gegeten wordt idd een cakepop stokje. Vind het overigens ook een goede tip om haar uit te nodigen om samen de schoen te maken. Misschien kan ze zelf een echt exsemplaar meenemen en dan kan ze idd zien hoe moeilijk het is ;)

succes en ben benieuwd naar het eindresultaat!

12

Als ze een louboutin pump verwacht is dit idd geen louboutin ;) misschien een plaatje googlen en dan namaken?
En vind t een beetje flauw dat iedereen zegt dat je vriendin zeikt, als je een opdracht aanneemt met duidelijke richtlijnen en het is niet zoals in haar hoofd mag ze dat gewoon zeggen hoor... Liever tegen jou nu je er nog wat mee kan dan op dr verjaardag zelf dat ze met iedereen erbij teleurgesteld is.

13

Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat het beter kan  :o
Nu lijkt de zool een soort rare bocht te maken ipv soepel door te lopen  :/ .

Neem vooral de tijd voor het maken van een schoen.

Maak de hak zo dun als je maar kunt, met een sateprikker erin en laat 'm vooral eerst drogen, ' t liefst een dag of meer, voordat je verder gaat.

Zorg dat je van bijvoorbeeld karton een goede ondersteuning maakt voor de zool. Een soort mal waar je de zool op te drogen kunt leggen.
Maak de mal zó dat het achtereinde van de zool wat op de hak komt, ook daadwerkelijk op de hak rust bij het drogen. Maak dus een rechte achterkant waar tegen je de (al gedroogde) hak zet en lijm daar de zool aan vast. Laat weer, een dag of meer, drogen.

Wat ook handig is om te zorgen dat je tissues en stukjes spons hebt ter ondersteuning tijdens het drogen.

Kun je hier iets mee?

Gewoon opnieuw proberen! Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

14

Wat jammer dat ze 'm niet mooi vind! :s
Ik vind 'm prachtig!

@ Sonj@

Dankjewel voor je goede adviezen! En idd het moet beter kunnen...
Heb je misschien ook een tip voor dat drogen, want ik gebruik nu fondant met tylose, maar t probleem daarmee is, is dat het zo droog wordt nog voordat ik de juiste hak heb en dat het brokkelt....

@ etmc

Ja dat is zeker waar, ik ben er ook blij mee dat ze het nu laat weten, dan dat ze het dalijk 10x niks vindt...

Helaas zijn nu ook de kleuren gewijzigd en de hele vorm van de taart en de rest van de versieringen..... Terwijl ik juist al gekleurde fondant had ingeslagen..

Maarja, klant blijft koning

17

Das wel jammer heb je ook gezegd dat je al kleuren had gekocht? Vervelend dat jullie dat niet af hadden gesproken voor je in ging kopen :(

18

hmm lastig, ik denk dat het verstandig is om een formulier in te vullen met de klant waarin de vorm/ details/ kleuren/ smaken/ hoeveelheden en verwachtingen in komen te staan. Ik maak deze ook en ze mogen 1,5 week van te voren niet veranderen.

Verder denk ik dat als je een mooie 'slanke' hak wilt maken gumpaste ook een idee is. Het valt mooi en wordt super hard!

succes

Enthousiaste groet, Maxime

over de kleuren heb ik maar niks gezegd, ik kan ze eventueel nog wel voor andere taarten gebruiken.

Mijn plan is nu om gewoon de schoen eerst goed te maken en als ze daar tevreden over is, dan mag ze nog 1 keer zeggen hoe ze het allemaal precies wilt en daar blijft het dan bij  :o  :D

Een formulier is inderdaad wel een idee alleen bak ik niet echt voor onbekenden, dus heb het tot nu toe ook niet nodig gehad.

20

:thumb:  :thumb:

Zoals Tari al zegt: misschien gumpaste proberen? Heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik gebruik voor boetseren wel eens Bakels, dat wordt van zichzelf al goed hard. De laatste keer heb ik SatinIce geprobeerd, zonder tylose. Bij het bekleden van de taart had ik overal last van rare luchtbellen, maar voor het boetseren: topspul! Is aan één kant mooi soepel (=makkelijk naadjes wegwerken) en niet zo snel brokkelen en scheuren én wordt mooi hard!

Balen dat de plannen ineens gewijzigd zijn trouwens  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

21

Ik vind ze best goed gelukt. Maar het origineel is inderdaad wel wat fijner.
Ik zou het nog 1 keer proberen als je er zin in hebt. Misschien nog een tip om de de zijkant op de zool te zetten ipv er tegen aan. Dan wordt ie al wat smaller.
Als is dan nog niet goed is zou ik het wel weten. :mad:

Groetjes Maroesja

Iedereen bedankt voor de tips! Het is me uiteindelijk gelukt!!! Zie mijn taart bij de stapeltaarten " louboutin zebra taart"

23

Ik vind m toppie! Heeft ze dan niet gezegd, wat ze er niet mooi aan vond? Lijkt me wel zo handig voor jou om dat er dan ook bij te vermelden, anders kun je toch niets veranderen aan hoe ze het dan wel wil hebben?