1

Onderwerp: Bakprobleempje

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje, ik bak altijd met de biscuitmix van funcakes en dat gaat altijd hartstikke goed, behalve....met de taartjes van 15cm en 20 cm....Dan is het beslag lang niet zo stevig als bij de andere maten. Het is veel dunner en de taarten komen dan ook niet zo omhoog.

Iemand een idee waar dat aan ligt? Ik gebruik precies de hoeveelheden zoals op de verpakking staat (eieren rond ik naar boven af, dus 170 gram eieren pak ik 4 eieren), mix zolang als op de verpakking staat, temperatuur en tijd.

2

Re: Bakprobleempje

ik bak altijd met de mix van funcakes,en meestal een taart van 20 cm.Mijn taartjes zijn altijd mooi hoog,geen probleem dus

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Waar mix je mee?

4

je dun lijkt mij niet goed/lang gemixt misschien?
ff voor de check, welke verhoudingen mix, ei en water gebruik je?

5

een te grote kom, waardoor je beslag niet goed genoeg gemixt wordt, lijkt mij

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

170 gram mix en 4 eieren dan is het weinig mix denk ik.

7

Fenny, TS heeft het ook over 170gr eieren ;)

Nanske, welke mixer gebruik je? Als het klopt van een te grote kom.. Een KitchenAid kun je afstellen, ik weet niet of dat bij de Kennie ook kan?

Groetjes,
Marieke

8

oh sorry verkeerd gelezen  :o

9

Grantaime schreef:

Nanske, welke mixer gebruik je? Als het klopt van een te grote kom.. Een KitchenAid kun je afstellen, ik weet niet of dat bij de Kennie ook kan?

Kun je een kitchen aid afstellen ja??? Nou voel ik me heel dom...hoe doe je dat dan? Geen idee....

10

Misschien toch eieren niet afronden, maar de exacte hoeveelheid gebruiken. Als je voor grote vormen bijvoorbeeld 370 gram ei nodig hebt en je voegt 8 eieren toe dus 400 gram, maakt dat in verhouding minder verschil dan als 170 gram ei nodig hebt en je gebruikt 4 eieren en dus 200 gram.
En misschien is het verschil zelfs nog wel groter. Ik weet niet of je M of L eieren gebruikt, maar mijn M eieren wegen soms meer dan 50 gram en L eieren wegen in ieder geval meer dan 50 gram per stuk.
Ik weet uit ervaring dat als je te veel eieren toevoegt op te weinig mix dat je biscuit ook minder goed rijst.

11

SanneW schreef:
Grantaime schreef:

Kun je een kitchen aid afstellen ja??? Nou voel ik me heel dom...hoe doe je dat dan? Geen idee....

Ik wist het eerst ook niet, maar kijk even naar dit topic :)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=186051

Groetjes,
Marieke

12

Jillian schreef:

Misschien toch eieren niet afronden, maar de exacte hoeveelheid gebruiken. Als je voor grote vormen bijvoorbeeld 370 gram ei nodig hebt en je voegt 8 eieren toe dus 400 gram, maakt dat in verhouding minder verschil dan als 170 gram ei nodig hebt en je gebruikt 4 eieren en dus 200 gram.
En misschien is het verschil zelfs nog wel groter. Ik weet niet of je M of L eieren gebruikt, maar mijn M eieren wegen soms meer dan 50 gram en L eieren wegen in ieder geval meer dan 50 gram per stuk.
Ik weet uit ervaring dat als je te veel eieren toevoegt op te weinig mix dat je biscuit ook minder goed rijst.

Ik weeg altijd mijn eieren af. Denk ook dat dit teveel ei is geweest icm de mixer, die misschien idd te groot is voor kleinere hoeveelheden. Ik gebruik M en L eieren en heb meestal precies het gewicht aan eieren wat ik nodig heb  :Y