1

Onderwerp: Wilton Wondermold :(

Hoi,

Ik heb de Wilton Wondermold nu al zo vaak gebruikt en vandaag loopt het helemaal mis! Mijn tweede kapsel staat in de oven maar het loopt net zo mis als met het eerste. De biscuit (mix) lijkt maar een heel klein beetje te rijzen aan de buitenkanten en aan de binnenkant (waar dat staafje staat) komt er een hele hoge berg op de taart.
Iemand enig idee wat er mis gaat? Ik weet het ff niet meer ..

Alvast bedankt!
Karolien

2

Re: Wilton Wondermold :(

Gebruik je een andere temp? Hoger dan anders?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Nee, volgens mij doe ik alles net hetzelfde .. Bij het tweede kapsel had ik de temperatuur iets lager gezet en nog liep het mis.

4

:think:  :think: Dat is het eerste waar ik aan dacht...
Als je temp te hoog staat zijn de zijkanten gaar voordat ze klaar zijn met rijzen. Maar als dat niet het geval is weet ik het zo ook even niet....

Heb zelf wel een wondermold maar geen staafje erbij. (tweedehands overgenomen) Ik heb altijd het idee dat er veel te veel mix in gaat en dat hij vast gaat overstromen :/ . Gaat toch altijd goed, oftewel, zo'n wondermold lijkt bij mij ook minder te rijzen dan mijn gewone bakvormen. Die bult heb ik trouwens ook hoor, maar die gaat gewoon plat als ik 'm stort  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

ik doe er 5 eieren en 333 gram mix in.
en hij moet op de bodem van mijn oven staan, anders past het niet... en dan gaat hij geloof ik iets van 45 minuten op 150 graden.
dan komt ie wel een cm of 2 boven de rand uit, maar als je hem omkeerd wordt ie prachtig plat.

6

Een te hoge berg er op lijkt toch wel wat op te hoge temperatuur, zeker als de zijkanten niet rijzen
Door de te warme oven schroeit de zijkant al dicht, maar moet het beslag nog rijzen.. en dat kan dan alleen nog in het midden..

Zet de temperatuur eens 10 graden lager.. dan moet het al veel beter gaan.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!