26

Re: ''Kant'' aan m'n .....

@dollelollypop : ik dust de mal in en haal het overtollige fondant weg met een spateltje! Eigenlijk niet echt een gouden tip, sorry!! :)

Het is knap lastig maar het is inmiddels gelukt en nee een gouden tip is er niet dat had ik al in de gaten.
Toch bedankt voor je berichtje.

28

Erg mooi gedaan, mss wel lastig, maar daar is niets van te zien. Ik vind hem mooi. Ik hou sowieso van witte taarten...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

29 Laatst bewerkt door monique53 (24-04-2012 11:59)

Ik maak eerst gelijke maat bolletjes. Ik pak er 1 en duw die in het midden van de mal, eerst met wat poedersuiker of maizena dusten. Dan duw ik naar de randen toe, steeds maar voorzichtig duwen masseren als het ware. Je krijgt steeds een dunnere stuk om mee te werken, precies goed voor de delicate randjes.

De maat van het bolletje bepaal je door eerst 1 fondant mal te maken die ongeveer goed is, komt niet zo nauw hoe die eruit ziet. De fondant haal je eruit en dat is dan de hoeveelheid nodig voor je mal.

Je zou de eerste ook kunnen wegen en dan weet je zeker dat je de goede hoeveelheid heb.

Een heel verhaal, ik hoop dat het toch duidelijk is.

30

Voor mij heel duidelijk Monique, dank je wel!
Nu nog zo'n geweldig mooie mal op mijn verlanglijstje  :D

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

Ja monique inderdaad heb ik ook met een beetje drukken en vegen gewerkt en dat ging redelijk maar het blijft lastig.

32

Prachtig zeg, ik kan de mallen trouwens niet vinden bij sillis, heb je hem zelf gemaakt?

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

33

super heb de mal inderdaad gevonden en gelijk besteld na twee avond bezig te zijn geweest is het me gelukt niet zo super als die van jou maar was ook een van mijn eerst taarten en ben er erg trots op ga nog wel even verder oefenen en dan laat ik ze je misschien ook eens op foto zien.

super bedankt voor je uitleg dit maakt het voor een beginner een stuk leuker

je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet als van de dingen die je had willen doen

34

ramona 1971 schreef:

super heb de mal inderdaad gevonden en gelijk besteld na twee avond bezig te zijn geweest is het me gelukt niet zo super als die van jou maar was ook een van mijn eerst taarten en ben er erg trots op ga nog wel even verder oefenen en dan laat ik ze je misschien ook eens op foto zien.

super bedankt voor je uitleg dit maakt het voor een beginner een stuk leuker

Hartstikke leuk, maar nu wil ik jou "kant"taartje ook graag zien op een foto!gr.Erika  :)

35

heel mooi

36

Mooie taart, super cique!!