1

Onderwerp: 10 om 2 minuten

Regelmatig zie ik hier voorbij komen (eigenlijk altijd) dat iedereen z'n mix 10 min of hoge snelheid mixt en dan 2 min op lage snelheid. Ik deed het voorheen eigenlijk altijd geruime tijd met mijn KA op hoge snelheid (tot dat ik de kom ondersteboven kan houden zonder dat er iets uit valt). Laatst heb ik eens geprobeerd om m'n KA nog 2 min op lage snelheid te zeggen maar vervolgens was m'n mix erg slap en kwam het tijdens het bakken niet omhoog.
Wat is  de reden dat er 10 om 2 minuten wordt gemixt en waarom zou dit bij mij dan mis gegaan zijn?

2

Re: 10 om 2 minuten

ik doe het ook niet die 2 minuten op lage snelheid.
Ik geloof (maar ben niet zeker) dat ik had gelezen at het was om de grote luchtbellen eruit te krijgen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Ja idd t is voor de gelijkmatige luchtverdeling...

4

ik laat 'm ook altijd maar effies op lage snelheid draaien (iets van 10x rond), gaat prima :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

etmc schreef:

Ja idd t is voor de gelijkmatige luchtverdeling...

dan heb ik een goede mixer want heb het nooit gedaan dat traag mixen aan het einde. (of veel geluk ;) , maar 10-tallen jaren geluk zal het ook wel niet zijn)

6

Nouja bij mix maakt t niet mega veel uit maar je structuur is wat groffer als je m niet nog even zacht laat draaien maar als je met n normaal recept beslag maakt merk je het goed

7

ik ben zo'n mix gebruiker :o , maar Xhafal niet hoor :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik ben ook een mix gebruiker!

9

Ik mix met mijn KA ook gewoon 10 minuten op stand 6. gaat altijd goed (ik gebruik ook een mix, van de molen bij ons uit de stad).

Maar waarom zou je het anders doen als het altijd goed ging?

10

Ik mix met mijn KA ook gewoon 10 minuten op stand 6. gaat altijd goed (ik gebruik ook een mix, van de molen bij ons uit de stad).

Maar waarom zou je het anders doen als het altijd goed ging?

11 Laatst bewerkt door xhafal (23-04-2012 22:25)

etmc schreef:

Nouja bij mix maakt t niet mega veel uit maar je structuur is wat groffer als je m niet nog even zacht laat draaien maar als je met n normaal recept beslag maakt merk je het goed

ik ben inderdaad geen mixgebruiker, ik maak het gewone recept  ;) en heb er toch geen last van gehad en eens nadenken  :think:  ik bak toch al een jaar of 20 bijna (juist niet)
(vandaag wel eens een keer mix gebruikt hoor,lekker gemakkelijk mag ook eens)

Dus zoals Djehr zei : ik laat het lekker zo en dames die het wel doen traag mixen : als het voor hun prima werkt, des te beter zo! :Y

12

Jullie hebben helemaal gelijk! Ik blijf het ook lekker zo doen hoor maar ik was gewoon nieuwsgierig wat die 2 min zou toevoegen als het na 10 bij mij al prima was :P

13

Haha, ik gebruik normaal recept en doe 10 min (of meer, ligt eraan hoe snel ik erachter kom dat de 10 min om zijn :lol: ) op stand 10 met mijn KA. Mijn zus waarschuwde me nog dat biscuit maken niet zo makkelijk is als het lijkt, maar het is tot nu toe nog nooit mislukt. :D

Groetjes,
Marieke