1 Laatst bewerkt door mac:) (16-04-2012 14:43)

Onderwerp: Wat is verstandig?????

Dames!

Binnenkort bak ik een stel minicupcakes. +/- 100 stuks. Het word op een zaterdag opgehaald en zondagmiddag opgegeten.

Meestal decoreer ik ze met fondant maar nu wil ik graag een mooie ronde gladde toef maken(a la DC cupcakes) met een klein bloemetje van fondant.

Mijn vraag is dus welke topping blijft mooi in shape buiten de koelkast?
(aangezien cc's in de koelkast droger worden, laat staan mini cc's)
De MBC zie ik hier vaak voorbij komen maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.
De bc-mix van de webshop vind ik zelf wel erg lekker alleen zakt ie niet uit buiten de koelkast oftewel verliest hij zijn vorm niet?

Ben heeeeeeellll benieuwd naar jullie ervaringen/reacties! :Y

Alvast bedankt!!! :)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: Wat is verstandig?????

ik gebruik dit recept:
95gram crisco
120gram boter
4 druppels smaakstof (gebruik ik lorann)
400gram poedersuiker
2 eetlepels melk

eerst boter en crisco goed mengen en zacht maken
dan de smaakstof toevoegen
langzaam suiker toevoegen en als laatste de melk en dan gewoon heel goed mixen tot het mooi gemengt en glad is.

hij zakt bij mij nooit uit alleen top laagje droogt iets uit maar dat is niet heel erg

mixbotercreme heb ik zelf nog niet uitgeprobeert heb hem al wel staan maar nog niet kunnen gebruiken.
dus ik lees hier verder even mee wat mensen daar van zeggen

3

Dank je voor je antwoord!
Dit recept van je kan je gerust buiten de koelkast bewaren?

4

aangezien er melk in zit zou ik zeggen van niet....

ik had rond kerst de mix gebruikt voor de toeven en ging prima....

Proost!

5

Bij het receptje van hierboven met de crisco kan je de melk door gewoon water vervangen, dan kan het zonder problemen buiten de koelkast staan.

MBC, vermits je de eiwitten boven de 70° verwarmd hebt, zijn ook geen probleem. Maar als je het risico niet wil nemen, kan je nog altijd gepasteuriseerd eiwitpoeder gebruiken.

Er is ook kant-en-klare Wilton icing bv. te verkrijgen in de webshop - deze blijft ook mooi op de cupcakes.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-111.html

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Als je de botercrème van de mix met iets minder water, of meer boter maakt, wordt hij steviger. Misschien dat hij dan mooi blijft buiten de koelkast?
Gr.
Sandra

7

Omdat je een minitoef maakt zou ik 1deel roomboter 1deel margarine en 2 delen poedersuiker gebruiken met een lekkere smaakstof.

Smaakt lekker, en blijft goed stevig buiten de koelkast!

Liefs, Zanoni

8

Hey Dames, bedankt voor de tips.

Ja daar zat ik ook al aan te denken, ivm de melk niet te lang houdbaar is buiten de koelkast.

@zanoni. ja dat is ook een goede tip. Ik denk dat ik patidess erdoor heen gooi  :D

9

Weet je het ligt ook gewoon aan het weer...
De botercreme van de mix blijft wel mooi maar niet als het ineens een stuk warmer gaat worden.
In de winter zou ik zeggen, zeker doen maar aangezien het (hopelijk) steeds warmer word zou ik voor de botercreme met poedersuiker gaan en een smaakstofje...

It's just a piece of cake

10

ik vind deze heel fijn, met iets meer poedersuiker is ie echt stevig

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126948005

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

11

@Nicky67 hoe kleurt de botercreme dan? Ik lees vanille extract dus het zal wel een beetje bruinig worden? of valt t wel mee? wil nl. pastelroze maken