1

Onderwerp: planning van TopsyTurvy voor 100 personen

Ik mag een TopsyTurvy maken voor 100 personen. Ik heb echter nog nooit voor zoveel personen een taart gemaakt. Laat staan een TopsyTurvy. Zelf denk ik dat ik twee taarten moet maken. Twee stapels van kapsels van 30, 25, 20 en 15 cm. Ik wil natuurlijk zo vers mogelijk werken.
Wie heeft er tips voor mijn planning? Heel erg bedankt!

2 Laatst bewerkt door Carien (23-04-2012 16:28)

Re: planning van TopsyTurvy voor 100 personen

topsy is het mooist in dubbelhoge kapsels, dus daardoor krijg je al wel meer taart per persoon per stapel (alhoewel je natuurlijk ook wel weer eea wegsnijdt).
Cake ipv biscuit snijdt makkelijker en is machtiger, dus ook weer meer stuks per taart (moeten ze wel willen natuurlijk :think: ).

Overigens zou ik eerst eens een topsy uitproberen, voordat je er 1 of 2 voor 100 man moet maken :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Overigens zou ik eerst eens een topsy uitproberen, voordat je er 1 of 2 voor 100 man moet maken :s

Carien, bedankt voor de tips.
Gelukkig is het niet de eerste keer dat ik een TopsyTurvy maak!

4

ok, sorry  :o  dat had ik begrepen uit je eerste bericht nl: '...laat staan een TT...'

Ik ga (de tip van Carien) de kapsels hoger maken dan normaal. Volgens mij heb ik dan genoeg aan 30 cm, 25 cm en 20 cm. En dat twee keer. Wie heeft er een advies over de vullingen? 6 verschillende of alles het zelfde? (Ik heb van de 'klant' de vrije hand)
DANK!

6

altijd leuk, maar ook lastig, zo'n vrije hand :think:

Omdat je 2 taarten maakt, zou ik zeggen 2 soorten vullingen :Y

Ik zou de kapsels wel van tevoren bakken en in de vriezer doen (nog nav je planningvraag ;) ); gaat prima en levert (naar mijn idee) geen smaakverlies op. Zes keer topsy snijden en bekleden is werk genoeg op het laatst :rolleyes:  ;)

Carien schreef:

Ik zou de kapsels wel van tevoren bakken en in de vriezer doen (nog nav je planningvraag ;) ); gaat prima en levert (naar mijn idee) geen smaakverlies op. Zes keer topsy snijden en bekleden is werk genoeg op het laatst :rolleyes:  ;)

Ik ben het met je eens, je proeft er niets van.
Je bedoelt ongesneden invriezen, toch?

8

:Y  of je moet ze gevuld, gesneden, afgesmeerd en bekleed invriezen, maar daar heb ik geen verstand van/ervaring mee :nooo