1

Onderwerp: 2 Barbietaarten op 1 avond... [Feedback]

Hier weer eens 2 taarten uit de stal van Buufs-Taarten.
Ties-78 en ik hebben het aardig druk gehad donderdag.

Voor vrijdag moesten er 2 Barbie taarten gemaakt worden.
Wij hebben ons aardig uitgeleefd.
Jullie weten dat ik van het boetseren ben en Ties van het bakken en bekleden.
Ik ben woensdag dus hard bezig geweest om de lijfjes te bekleden en alle roosjes te maken. Het is de eerste keer dat ik een Barbie lijfje heb bekleed met Bakels fondant. Voorheen altijd Fondant van de sligro gebruikt... Nou ik wil niet meer andere fondant dan Bakels.. ;)
Ook heb ik alle roosjes met de hand gemaakt. Het waren er heeeeeel veel (heb ze niet geteld) en ze zijn allemaal opgegaan.
Barbie heeft zelfs roosjes als oorbellen.

Hierbij de foto's, zoek de verschillen!

http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2902.jpg

http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2901.jpg

Bedankt voor het kijken en de evt. feedback.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: 2 Barbietaarten op 1 avond... [Feedback]

mooi!!!! :D

Kei mooi hoor Ricky!
Leuke workshop geweest vandaag bij Naomi?
Jammer dat ik toch uiteindelijk niet kon...

Groetjes Marianne

4

Nice!!!!
Volgens mij droom jij vanacht van roosjes... :lol:

groetjes yvon

5 Laatst bewerkt door Ricky (21-04-2012 22:28)

Marianneke11 schreef:

Kei mooi hoor Ricky!
Leuke workshop geweest vandaag bij Naomi?
Jammer dat ik toch uiteindelijk niet kon...

Het was heel leerzaam. Ik denk dat mijn foto's voortaan er ook wat beter uitzien. Deze barbie taarten zijn gisterenochtend gemaakt.
De workshop was net een dag te laat of die taarten te vroeg... hihihihi

Ik heb vanavond zelf een lelie gemaakt. Is ook niet onaardig geworden. Ik wil voor mijn verjaardag een taart met lelie's of orchideeën maken.

Liefs,   Ricky

6

"yvonne 72" schreef:

Nice!!!!
Volgens mij droom jij vanacht van roosjes... :lol:

Nee ik heb er niet van gedroomd. De roosjes had ik woensdag al gemaakt... ;)

Liefs,   Ricky

7

he ricky ik gebruik ook t liefste bakels

had je nog energie over?

heb nog 2 uur zitten koffieleuten bij collega en daarna naar vriendin heb daar erg mooie glaskralen gekocht

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

8

coconuts schreef:

he ricky ik gebruik ook t liefste bakels

had je nog energie over?

heb nog 2 uur zitten koffieleuten bij collega en daarna naar vriendin heb daar erg mooie glaskralen gekocht

:lol: Ik moest gewoon nog een bloem maken. De hele week onwijs druk gehad en nu vanavond moest het gewoon.  ;) En ik kon het nog.

Ja, met Bakels krijg je tenminste alle randjes mooi weggewreven. Dat lukte mij met die van de sligro niet. Ik snapte maar niet hoe anderen hun lijfjes zo mooi kregen... nu wel!

Ik hoop tot gauw bij een freubelavond..

Liefs,   Ricky

9

Mooi!!!!!!
Mag ik je vragen hoe je het gedaan hebt met de rok en onderrok? Ik heb hetzelfde vorige week geprobeerd (weliswaar met marsepein) maar uiteindelijk maar voor plan B gekozen ;)

10

pooh76 schreef:

Mooi!!!!!!
Mag ik je vragen hoe je het gedaan hebt met de rok en onderrok? Ik heb hetzelfde vorige week geprobeerd (weliswaar met marsepein) maar uiteindelijk maar voor plan B gekozen ;)

Dank je wel.
Natuurlijk mag je dat vragen. Dit werkt ook met marsepein.
Eerst een witte lap uitgerold en bedrukt, dan twee repen wegsnijden zodat je een scherp punt krijgt aan de boven kant en er een soort driehoek ontstaat. Die leg op de taart.
Dan roze rechte repen gemaakt (een beetje het idee van de plooientaart) en over de hele lange kant een klein randje om buigen/rollen zodat de plooi ontstaat.
Dat doe je aan iedere kant 2x.
Dan een grote lap uitrollen en zo op de taart leggen dat hij beide laatste plooien bereikt of er voorbij steekt.
Dan op maat knippen en het randje aan de kant van de plooi ook om buigen naar binnen zodat het een mooie afstand heeft tot de volgende plooi. Bovenop knip ik alles wat te veel is, af. Wel opletten dat je niet te ver knipt anders kun je dit niet meer verdoezelen met de pop.

Ik hoop dat ik het je zo uitgelegd heb. Anders laat je het maar weten als je nog vragen hebt.
Succes bij de volgende.  ;)

Liefs,   Ricky

11

wauw, hoe mooi !!

Ik ben niet zo van de barbie's, maar deze vind ik top !!

Hoe heb je in  vredesnaam al die (volgens mij inieminie ) roosjes zo mooi gekregen?? 
Uitlegje zou welkom zijn, ik 'bak' namelijk hélemaal niks van rozen maken... :nooo

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

12

jo-oosie schreef:

wauw, hoe mooi !!

Hoe heb je in  vredesnaam al die (volgens mij inieminie ) roosjes zo mooi gekregen?? 
Uitlegje zou welkom zijn, ik 'bak' namelijk hélemaal niks van rozen maken... :nooo

hihihi, dank je wel.

Die roosjes zijn heeeeeel makkelijk. Het zijn idd ienieminiroosjes.

Je maakt 4 kleine balletjes en die duw je plat met je vinger.
Als ze plat zijn dan zijn ze ongeveer net zo groot als je vingerafdruk of ietsje groter. Dan leg je ze een beetje overlappend neer.
dus je legt 1 neer en de 2e laatje op ongeveer 1/4 over de andere de 3e ook weer voor 1/4 over de 2e en zo verder.
Dan begin je bij het eerst neergelegde rondje en rol je het strak op tot je de gewenste maat roosje hebt en dan breek je de rest af. of je rolt door tot het eind.
Dan heb ik een heel dun klein recht schaartje en knip ik de zijkanten af. uit 1 rolletje heb je dus 2 roosjes.

Grote rozen kun je ook zo maken maar worden iets minder mooi dan op de volgende manier:
http://www.youtube.com/watch?v=VsfiX0I5 … ure=relmfu

Liefs,   Ricky

13

Ricky schreef:
jo-oosie schreef:

wauw, hoe mooi !!

hihihi, dank je wel.

Die roosjes zijn heeeeeel makkelijk. Het zijn idd ienieminiroosjes.

Je maakt 4 kleine balletjes en die duw je plat met je vinger.
Als ze plat zijn dan zijn ze ongeveer net zo groot als je vingerafdruk of ietsje groter. Dan leg je ze een beetje overlappend neer.
dus je legt 1 neer en de 2e laatje op ongeveer 1/4 over de andere de 3e ook weer voor 1/4 over de 2e en zo verder.
Dan begin je bij het eerst neergelegde rondje en rol je het strak op tot je de gewenste maat roosje hebt en dan breek je de rest af. of je rolt door tot het eind.
Dan heb ik een heel dun klein recht schaartje en knip ik de zijkanten af. uit 1 rolletje heb je dus 2 roosjes.

Grote rozen kun je ook zo maken maar worden iets minder mooi dan op de volgende manier:
http://www.youtube.com/watch?v=VsfiX0I5 … ure=relmfu

de methode die jij beschrijft is toch wel die van de rol-roosjes??
Met fondant?
De boel oprollen en doormidden knippen? bedoel je dat met de zijkanten afknippen?

Die mislukken dus continue bij mij helaas/// :s
Zal ik toch nog eens een poging moeten wagen, want ik vind die van jou zulke liefies.....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

14

jo-oosie schreef:

de methode die jij beschrijft is toch wel die van de rol-roosjes??
Met fondant?
De boel oprollen en doormidden knippen? bedoel je dat met de zijkanten afknippen?

Die mislukken dus continue bij mij helaas/// :s
Zal ik toch nog eens een poging moeten wagen, want ik vind die van jou zulke liefies.....

Ik bedoel idd die rol roosjes met fondant.
En omdat deze rol roosjes zo klein zijn heeft door het midden knippen geen zin en moet je alleen een halve cm afknippen.

Gewoon kleine balletjes maken en plat duwen met je vinger en dan over elkaar leggen en beginnen met strak oprollen. De roosjes gaan openstaan doordat je ze afknipt. Het knippen doe ik ook voorzichtig en al ronddraaiend een knipje geven.

Liefs,   Ricky

15

Mooi gedaan!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

16

Ricky schreef:
pooh76 schreef:

Mooi!!!!!!

Dank je wel.
Natuurlijk mag je dat vragen. Dit werkt ook met marsepein.
Eerst een witte lap uitgerold en bedrukt, dan twee repen wegsnijden zodat je een scherp punt krijgt aan de boven kant en er een soort driehoek ontstaat. Die leg op de taart.
Dan roze rechte repen gemaakt (een beetje het idee van de plooientaart) en over de hele lange kant een klein randje om buigen/rollen zodat de plooi ontstaat.
Dat doe je aan iedere kant 2x.
Dan een grote lap uitrollen en zo op de taart leggen dat hij beide laatste plooien bereikt of er voorbij steekt.
Dan op maat knippen en het randje aan de kant van de plooi ook om buigen naar binnen zodat het een mooie afstand heeft tot de volgende plooi. Bovenop knip ik alles wat te veel is, af. Wel opletten dat je niet te ver knipt anders kun je dit niet meer verdoezelen met de pop.

Ik hoop dat ik het je zo uitgelegd heb. Anders laat je het maar weten als je nog vragen hebt.
Succes bij de volgende.  ;)

Thanx! Volgens mij snap ik het helemaal. Nu even afwachten tot ik weer een Barbie heb om het op uit te proberen. ;-) Als ik nog vragen heb meld ik me. Bedankt!

17

Je kunt me ook gewoon mailen als dat makkelijker is  ;)

Liefs,   Ricky

18

Ricky schreef:

Je kunt me ook gewoon mailen als dat makkelijker is  ;)

:D  Komt goed! Ik zal de foto van de Barbie van deze week zo nog even posten...

19

Ik ben benieuwd!  :thumb:

Liefs,   Ricky

20

mooi! Volgende keer mooie daglicht foto's ;)

21

Noompie schreef:

mooi! Volgende keer mooie daglicht foto's ;)

Ja idd. Deze foto's waren dan ook gemaakt voor de workshop van Jungle frog  ;)

Liefs,   Ricky