Onderwerp: Hallo allemaal
In deze rubriek heb ik al gelezen dat ik niet de enige man ben op dit forum.
Wie, wat waar?
Mijn gebruikersnaam is een afgeleide van een smaak die terug te vinden is in Schotse single malt whisky's. Iets dat ik, zeer met mate en op zijn tijd, weet te waarderen.
Ik woon in het diepe Zuiden van Limburg en ben getrouwd met mijn vrouw. Ben de veertig gepasseerd en heb vele hobby's waar koken en bakken er één van is. Mede geïnspireerd door 24Kitchen, ben ik de laatste tijd flink aan het bakken geslagen.
Ondanks mijn full-time baan kook ik eigenlijk dagelijks en probeer ik een keer per week of per twee weken een leuke taart te bakken.
En verder?
Aangezien ik graag kook en hou van lekker eten, loop ik drie a vier keer per week, minimaal 10 km hard. Daarbij probeer ik in de zomermaanden nog zeker twee keer per week een rondje van 50-100 km te fietsen. Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen, maar ook om mezelf binnen de perken te houden en mijn conditie (oa voor mijn werk) op een goed peil te houden.
Verder fotografeer ik graag en hou ik ervan om samen met mijn vrouw te gaan shoppen.
Welke ervaring heb ik met bakken?
Als kleine jongen en puber heb ik gewerkt in een ambachtelijke Limburgse bakkerij. Helaas is veel van die kennis in de loop der jaren verloren gegaan, maar de basis is daar wel gelegd...
Tot nu heb ik me gewoon aan recepten gehouden, maar ik wil verder gaan: ik wil zaken gaan combineren, verrassende smaken gaan verwerken in taarten en me meer gaan toeleggen op het garneren en afwerken (het oog wil immers ook wat).
Tot slot was ik nog vergeten te vermelden dat ik een voorstander ben van natuurlijk en ambachtelijk. Als het kan, wil ik geen smaak- en kleurstoffen gebruiken. Als het dan al moet, het liefst natuurlijke smaken en kleuren. Niet omdat ik geitenwol draag, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat natuurlijke smaak en kleur lekkerder is.
Tot ziens op de andere topic-onderdelen!