Onderwerp: superhandig en veelzijdig cakepop recept (voor in het apparaat)
Ingredienten per 12 cakepops (dus 1 keer bakken):
35 gram boter
50 gram basterdsuiker (lichte voor vanille, donkere voor chocolade)
snufje zout
scheutje vanille extract
1 ei
50 gram zelfrijzend bakmeel OF 35 gram bloem, 2 gram bakpoeder en 15 gram cacaopoeder
scheutje melk
Mix eerst de boter en suiker goed door elkaar, mix vervolgens zout, vanille en ei(eren) 1 voor 1 goed erdoor. Tussen elk ei een eetlepeltje bloem toevoegen tegen het schiften. Dan mixer uit en de bloem erdoor roeren met een spatel. Het beslag is nu vrij dik, dus voeg een scheutje (ongeveer een eetlepel per 'hoeveelheid' beslag) melk toe, ook doorroeren.
Nu kun je het beslag in de voorverwarmde cakepopmaker doen. Het kan met een spuitzak, maar wat voor mij goed werkt is een ijslepel, maat 50 (afgestreken). Ik begin bij de middelste holtes, dan van voor naar achter verder vullen. De achterste worden in mijn apparaat het warmste. Bij sommige bolletjes gaat er een klein beetje beslag langs het balletje, maar dat valt er vanzelf af en geeft amper rommel.
Je kunt varieren door verschillende smaken door het beslag te roeren, of chocolate chips toe te voegen. Of duw eens een kers (potje) of framboos (vriezer) in het beslag als het al in het apparaat zit. Ze bakken dan mee midden in het balletje.
Eet smakelijk!!
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes