1

Onderwerp: cakepop

Mijn cake pop machine gekregen van me moeder eindelijk gister binnen .. Maar na 4 keer de recepten uit et boekje proberen is er nog geen 1 beide kanten mooi rond en licht bruin.. zelfs na 10 minuten!

wat doe ik hier fout? heb ook al geprobeerd halverwege omdraaien..
minder lang mixen,
niet open maken voor de 6 minuten om zijn... maar ze blijven wit aan de bovenkant en niet mooi rond.

Baal als een stekker wilde dit weekend. wat lekker cakepops maken voor op de tafel voor de visite...

2

Re: cakepop

Ik lees hier mee heb precies hetzelfde probleem.  Heb het zelf ook meerder keren  geprobeerd

Poging 1 met jamin ccmix mooie bolletjes aan de onderkant bovenkant plat Poging 2 met duncan hines mix na 2.5 min bolletjes omdraaien nog steeds zelfde effect Poging 3 zelfde beslag hierboven nu na 2 min hele apparaat omgedraaid en na twee minuten kwamen ze er wel oké uit nog steeds niet tevreden.

Ik heb de gaten gevuld met een spuitzak of een wilton drizzle bottle uit pure wanhoop heb ik het zelfs met een theelepeltje geprobeerd ( geen goed idee)

Ik vul de bolletjes tot aan de rand soms zelfs eroverheen en nog wil het niet lukken.

Morgen ga ik het proberen met funcakes ccmix. En ik kan echt alle tips heel goed

3

ja was al aan t bedenken om met gewoon cake beslag te gaan gebruiken van dat bekende merk. Of in ieder geval een recept te gebruiken dat je niet hoeft te gieten .. staat in t boekje met een spuitzak vullen... hoe zien ze dat voor zich je kan t zowat drinken uit een rietje alsof t een milkshake is..

4

Het is mij wek gelukt met een spuitzak gewoon ff de onderkant ff naar boven vouwen. Maar ook dat zorgde niet voor perfecte rondjes

5 Laatst bewerkt door fooks (23-04-2012 10:23)

Wij hebben nu 2 keer cakepops gemaakt met de ccmix van Funcakes en ze zijn heel goed gelukt, na ongeveer 3 1/2 minuut omgedraaid en dan nog ongeveer 1 1/2 minuut bakken en toen waren ze heel mooi van kleur. Het beslag was juist vrij stevig, zeker niet dun! We hebben het beslag in een hersluitbare diepvrieszak gedaan, van 1 hoek een puntje af en de vormpjes goed vullen tot de rand, klein toefje erop is niet erg. Ze waren toen best mooi rond. Helemaal perfekt hoeft van ons ook niet  ;)
Wil trouwens graag wegwerpspuitzakken of anders snoepzakken aanschaffen voor het vullen, lijkt me handiger.

6

ik vul de cupjes met een koffielepeltje... Sjah het is wel een beetje "klodderen" met de vingers om al het deeg van het lepeltje te halen, maar het gaat even snel

7

Ik gebruik altijd mix voor cc van funcakes. Werkt super. Ik vul ze ook altijd met een snoepzak en dat is ideaal. Geen geklodder. De zakken haal ook bij de Sligro.

Groetjes Puck

8

Prinses013 schreef:

Ik gebruik altijd mix voor cc van funcakes. Werkt super. Ik vul ze ook altijd met een snoepzak en dat is ideaal. Geen geklodder. De zakken haal ook bij de Sligro.

hihi enkel geklodder om het deeg mooi in de zak te krijgen (ben een dummy ik het vullen van spuitzakken en er valt meer naast dan erin haha) En hoe doe je dat dan tussen het bakken door dat het deeg er vanonder niet uitloopt?  :grr:

9

Ik zet de snoepzak in een cilinder vormige vaas met de rand van de snoepzak omgevouwen om de rand van de vaas. Dan vul ik de snoepzak en haal ik hem eruit. Ik draai de bovenkant dicht zodat ik goed kan knijpen. Dan knip ik het puntje van de snoepzak open. Als ik (voor cupcakes toefjes) een spuitmondje gebruik, zet ik de snoepzak er zo in dat er een'knik in de snoepzak zit (onder). Dan loopt het er nog niet uit.

Groetjes Puck

10

Deze rubriek is voor het showen van je cakepops, cupcakes etc. Ik zal één van de moderators vragen je topic te verplaatsen naar Bakken & Vullen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12 Laatst bewerkt door Emsel (23-04-2012 18:55)

ik maak mijn cakepops altijd met het ouderwetse recept van
1 ei
50 gram margarine (mag ook roomboter zijn maar vind ik zelf minder lekker)
50 gram suiker
50 gram cake meel (geen cake mix!)
per 2 eieren doe ik er een half zakje vanille suiker bij.

Boter en suiker loskloppen, eieren 1 voor 1 erbij en 10 minuten kloppen. meel zeven en er doorheen spatelen.

met een spuitzak in de vorm spuiten (de halve bol gevuld) en na 2 minuten de vorm op zijn kop draaien voor de volgende 2 minuten.

In totaal dus 4 minuten bakken en je hebt heerlijke cake pops!
heel veel succes en eet smakelijk!!!

Een mooie taart opeten is geen zonde, laten bederven wel!

13

je kan ook zoals ik de bakepops vorm vul doen
ik mik wat beslag in het midden van de vorm en smeer het uit met een deegschraper tot alle gaatjes gevuld zijn .