1

Onderwerp: hulp gevraagd bij moeilijk thema CC's

Hallo allemaal,

Ik ben onlangs gevraagd om een grote hoeveelheid CC's te maken voor een atletiek vereniging die 40 jaar bestaat. (schoonfamilie zit in organisatie)
nu het probleem... ze willen graag het logo van de vereniging op de CC's. (zie hieronder) Met de hand snijden is voor stuk of 10 misschien te doen, maar voor 300 echt niet...
Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan aanpakken?
ik dacht, misschien voorstellen om een taart met logo ed te doen en de rest CC's met BC toeven en dan blauwe bloemetjes oid te doen (kleur vereniging)
Hopelijk hebben jullie nog een aantal goede ideeen...

http://www.avjahn2.nl/images/stories/jahniilogo.jpg

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

2 Laatst bewerkt door Carien (21-04-2012 20:44)

Re: hulp gevraagd bij moeilijk thema CC's

:think: men neme een foodprinter, spuitte toeven en stoppe een schildje met logo erin

Lijkt me nog errug veel werk hoor, 300 toeven :s

succes!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Kan je het niet stencillen? Dat je het logo en de naam uitsnijdt in plastik en dan met royal icing er over heen in de juiste kleuren?
Wel een werk voor 300 cc....

4 Laatst bewerkt door RedRose18 (21-04-2012 21:05)

super bedankt voor het meedenken!!
Blijkt nu dat ze geen BC toeven willen, dus dat valt af.
En RI heb ik helaas nog niet mee gewerkt, maar wel een goed idee.

Hebben nu het volgende plan.
1 taart met het logo centraal op de tafel. Boven en onder de teksten zoals bij het logo. Maar dan zijn er nog veel CC's over die nog gevuld moeten worden.
Ik kan helemaal niets vinden qua uitstekers met het thema atletiek...
Zou het leuk lijken om dus het logo met die teksten zo nee te leggen en dan een aantal CC's houders met CC's ernaast en dan die CC's te decoreren met bloemen en vlinders in de kleuren van de vereniging?
zou dat leuk lijken? (witte ondergrond en dan blauwe bloemen en vlinders, evt verschillende tinten blauw?? )

argh dit is lastig!!
en 300... pfff, dat wordt hulp inschakelen bij het bakken
en het huis van mijn ouders inpikken en eigen combi magnetron ook mee. Kan ik tenminste meer dan 12 tegelijk bakken...

5

och jeeeee.... misschien even goed nadenken of je dit wel wilt? :think:
300:12=25 :s

ik zou toch voor geprinte schildjes gaan (ben ik geen fan van, maar lijkt me werk genoeg) en die vastplakken met choc oid....

6

kun je niet het poppetje uit een stevig plastic snijden en dan daarmee stencilen? met icing of met dust?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

7 Laatst bewerkt door RedRose18 (21-04-2012 21:14)

Carien schreef:

och jeeeee.... misschien even goed nadenken of je dit wel wilt? :think:
300:12=25 :s

ik zou toch voor geprinte schildjes gaan (ben ik geen fan van, maar lijkt me werk genoeg) en die vastplakken met choc oid....

met de oven van mijn ouders erbij kan ik er minstens 24 per keer bakken....
en tsja, tis voor broertje van mijn vriend, dus wil het wel graag doen.
Ga mijn zus om hulp vragen.
Hoop deze week te horen wat ze willen.
Fondant deco's kan ik gelukkig ver van te voren wel maken en invriezen. Straks weekje meivakantie, heb ik lekker wat te doen ;-)

Wat betreft de schildjes, heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik zelf niet zo mooi en leuk om te doen. en vooral het leuke vind ik belangrijk bij deze hoeveelheid CC's  ;)

ik zou niet moeilijk doen met de cc.
gewoon fondant of marsepein in de twee kleuren blauw van het logo.
bovenste deel donker en onderste deel licht of afwisselend 1 cc lichtblauw en ander cc donkerblauw  en dan de hoofdtaart inderdaad met logo e.d.

9

sil schreef:

kun je niet het poppetje uit een stevig plastic snijden en dan daarmee stencilen? met icing of met dust?

dat heb ik nog nooit eerder gedaan. ben bang dat ik er dan langer mee bezig ben omdat ik me eerst de techniek eigen moet maken.
Wel gekeken of het mogelijk was om een uitsteker van het logo te maken...
maar dat is te klein en met teveel scherpe punten...

10

Danielle_mvs schreef:

ik zou niet moeilijk doen met de cc.
gewoon fondant of marsepein in de twee kleuren blauw van het logo.
bovenste deel donker en onderste deel licht of afwisselend 1 cc lichtblauw en ander cc donkerblauw  en dan de hoofdtaart inderdaad met logo e.d.

dat is idd wel een goed idee!
afwisselen met de kleuren, dan lijkt er nog wat verschil in te zitten ;-)

11

echt super dat jullie zo meedenken!!
dank je wel!

12

dat is echt heel makkelijk hoor. Als je gewoon een stevig plastic sheet neemt, dan ben je al een heel eind. Wel opletten dat je niet van die hele stugge hebt maar die een beetje mee geven.
Goed op de fondant leggen en dan met een beetje een ronde kwast ( zo'n blush-kwast van de hema werkt goed) er over heen dusten.
Voor icing neem je dikte 2 , sheet goed neerleggen en met een spatel de icing uit smeren. Ik begin meestal in het midden en dan smeer ik van daaruit naar links en rechts. Glad strijken en sheet verwijderen.

13

sil schreef:

dat is echt heel makkelijk hoor. Als je gewoon een stevig plastic sheet neemt, dan ben je al een heel eind. Wel opletten dat je niet van die hele stugge hebt maar die een beetje mee geven.
Goed op de fondant leggen en dan met een beetje een ronde kwast ( zo'n blush-kwast van de hema werkt goed) er over heen dusten.
Voor icing neem je dikte 2 , sheet goed neerleggen en met een spatel de icing uit smeren. Ik begin meestal in het midden en dan smeer ik van daaruit naar links en rechts. Glad strijken en sheet verwijderen.

ik krijg het nog niet eens voor elkaar om icing fatsoenlijk te maken  :o
maar ga sowieso binnenkort met een vriendin aan de knutsel en die gaat het mij leren.
Ze hebben alleen dinsdag al de vergadering waar ze de opties moeten weten. Vandaar dat ik wat huiverig ben voor dit idee.
Maar bedankt voor de uitleg!
ik ga het zeker weten een keer proberen  :D

14

volgens mij woon je aan de andere kant van het land , anders had ik je wel geholpen.

15

Als je iemand kent met een cricut kan het sneller (toch? heb er zelf nog geen dus weet het niet zeker)

Groetjes Puck

16

sil schreef:

volgens mij woon je aan de andere kant van het land , anders had ik je wel geholpen.

euhm ja, ik woon in Groningen, das een aardig eindje fietsen voor jou  ;)
toch bedankt!
mijn zus wil mij vast wel helpen en mijn moeder anders ook wel.
Er was ook al iemand van de vereniging die wilde helpen, dus komt goed (hoop ik)  :D

17

Prinses013 schreef:

Als je iemand kent met een cricut kan het sneller (toch? heb er zelf nog geen dus weet het niet zeker)

ken helaas niemand met zo'n ding....  :(

18

effe een oproepje doen in bakken voor anderen  ;)

19

Dit logo gaat met een circut niet werken...

Zeker niet op cupcake formaat  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

hmm oke, bedankt bommel...

volgens mij ga ik maar gewoon voor 1 centrale taart met het logo daarop. tekst op de CC's, letter per CC en die er omheen zetten en de rest decoreren in de kleuren van de club....
iets met bloemetjes en vlinders ofzo, het is immers lente  :D
hopen dat ze het hiermee eens zijn!

21

Zou je de het logo niet als een Vaantje/vlaggetje kunnen laten maken??? en die in de CC's steken..... en de CC's verder in het blauw/wit van de atletiek vereniging

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

22

Een printje met het logo, is natuurlijk ook leuk. Ik heb wel een printer en ook een hele grote oven. Je mag ze hier wel bakken en printen, dan ben je sneller klaar. Ik kan je er ook nog bij helpen ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

23

Heidimaris schreef:

Een printje met het logo, is natuurlijk ook leuk. Ik heb wel een printer en ook een hele grote oven. Je mag ze hier wel bakken en printen, dan ben je sneller klaar. Ik kan je er ook nog bij helpen ;)

ik heb je even gemaild over de printjes  :D
over het bakken ga ik nog even nadenken, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod! lief van je!

24

je vind een schildje vind je niet zo leuk zeg je he...

maar als je zoiets doet, in hun kleuren en dan met hun logo in het midden... superleuk toch?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192644

veel succes!!, ik moet er morgen 40 doen, dat vind ik al zat... laat staan 300... pfff  :D

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

25 Laatst bewerkt door RedRose18 (23-04-2012 07:09)

chocotoetje schreef:

je vind een schildje vind je niet zo leuk zeg je he...

maar als je zoiets doet, in hun kleuren en dan met hun logo in het midden... superleuk toch?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192644

veel succes!!, ik moet er morgen 40 doen, dat vind ik al zat... laat staan 300... pfff  :D

ik vind het niet leuk idd.
maar goed, het zijn niet mijn CC's zat ik mij te bedenken...
Denk dat ik, afhankelijk van de mogelijkheden met een schildje, toch wel verplicht ben om het voor te stellen.
De manier waarop jij het schildje hebt verwerkt vind ik dan weer wel leuk. hoe heb je die witte ondergrond gemaakt? (zie net dat het niet jou topic is die je erbij zette ;-) nog niet helemaal wakker, zal de maakster even vragen)

en thnx voor de succes wensen! 40 zijn er ook al behoorlijk wat.
heb 1x eerder 80 moeten maken, dat was al veel. Wanneer ik dit ga doen, wordt het dus hoe dan ook hulp inschakelen ;-)
succes met je 40 CC's!