1

Onderwerp: SNAP er niets meer van ....marsepein

meiden wat doe ik toch verkeerd???

ik heb nu al wat taartjes gemaakt maar de laatste 3 x heb ik problemen met de marsepein

ik heb het over het beste marsepein als ik mag geloven van zeelandia... (dus moet aan mij liggen )

het scheurt....
ook als ik met de ringen om mijn rolstok rol
dan is het dus de goede dikte, maar heb ring geel oranje en blauw geprobeerd het uitrollen gaat goed maar als ik de lap op til haalt die net de taart....
heb me tot nu toe 2x kunnen redden door heb met decoraties op te pimpen

met het kneden plakt het ook veel meer als wanneer ik van funcakes 1:4 werkt of de blanke 1:3

de witte voorgekleurde marsepein 1:4 is  een stuk stugger maar geen probleem met scheuren het bekleed eigelijk heel goed

alleen het kneden pfff spierballen!

maar wat doe ik toch verkeerd??? hoor de ervaren bakster de zeelandia roemen maar ik kan er niet mee werken
ik durf het niet meer

nu moet ik zeggen dat ik een taart dan bekleed van een afmeting 35x27cm  een rechthoek ,en dan gebruik ik een kilo marsepein....

word er helemaar gefrusteerd van dus tips welcome!

2 Laatst bewerkt door Henriette34 (21-04-2012 09:17)

Re: SNAP er niets meer van ....marsepein

Zeelandia is de laatste tijd veel plakkeriger. Misschien hebben ze nieuwe recept ofzo? Ik baal er in elk geval ook goed van.

Het was altijd super om mee te werken, maar de laatste 2 6kg dozen die ik had waren drama. Smaak op zich wel ok, maar erg vochtig en plakkerig.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Ik denk dat het de grootte van je plak is die je op moet tillen. Als de plak kleeft aan je ondergrond, trek je het eerder stuk. Ik rol uit op mijn Ikea mat (stuk tafelzeil kan ook) en dan leg ik de mat op zijn kop op de taart en pel zo de marsepein er af. Zo kan het zeker niet gaan scheuren.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

4

Bij de babbel is er ook een topic wat over zeelandia gaat, meerdere mensen hebben er problemen mee gehad. Ze schijnen nu een nieuw recept te hebben. Kijk anders even bij de babbel in het topic ;)  Succes.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

:think: dat gaat over de fondant van Zeelandia volgens mij :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Petra68 schreef:

Ik denk dat het de grootte van je plak is die je op moet tillen. Als de plak kleeft aan je ondergrond, trek je het eerder stuk. Ik rol uit op mijn Ikea mat (stuk tafelzeil kan ook) en dan leg ik de mat op zijn kop op de taart en pel zo de marsepein er af. Zo kan het zeker niet gaan scheuren.

:Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y

Taart groetjes Ellen

7

Petra68 schreef:

zo heb ik het dus ook gedaan als laatste poging en het ging dus mis...snik snik boehoeee

8

Petra68 schreef:

zo heb ik het dus ook gedaan als laatste poging en het ging dus mis...snik snik boehoeee

9

oeps 2x ...

maar waarom zitten prusten aan iets wat goed is....pfffff snap er soms niks van alleen dat ik voorlopig de zeelandia niet meer neem ...toch maar weerover op funcakes

ben blij dat ik niet de enigste ben die dit ervaar

ben pas begonnen met opdrachten enzo en word door dit weer soms erg onzeker

10 Laatst bewerkt door Amarie (21-04-2012 22:52)

Ik ben ook niet meer tevreden over zeelandia marsepein,had voorheen nooit last van scheuren. :nooo
Hoe halen ze 't in d'r hoofd aan een recept wat goed is,iets te veranderen! :x

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

11

ja amarie ik kan daar echt kwaad om worden grrrr idd als iets goed is is het goed...ik neem nu voorlopig geen zeelandia meer ...

12

Stuur een mail naar zeelandia daar doen ze vast wel wat met jullie klachten!
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

13

Annette52 schreef:

Stuur een mail naar zeelandia daar doen ze vast wel wat met jullie klachten!
Succes.

Ik heb zojuist een klacht bij Zeelandia ingediend. ;)  Hoop echt dat ze er iets aan doen,ik WAS erg tevreden over hun marsepein. :Y

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

14

Nou wat raar  :s  Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Wanneer is het recept veranderd dan?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

15

Het probleem ligt in het feit dat de marsepein eigenlijk te vers is, waardoor hij stukken zachter is. De oplossing is heel eenvoudig: laat het gewoon een poosje onverpakt liggen dan kan het iets opdrogen en werkt het weer perfect  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties