1

Onderwerp: Verrassing voor de buurvrouw

Mijn buurvrouw is vandaag jarig en ik had bedacht dat ik als verrassing een taartje wilde maken.
Met een beetje inspiratie van hier is dit em geworden:

http://7.media.hyves-static.net/1489184894/6/D2Gr/0/img1489184894.jpeg

Waar ik wel van baal is dat ik de laatste tijd geen taart kan bekleden zonder dat ie scheurt... En dan bedoel ik dat het begint met haarscheurtjes terwijl ik aan het glad wrijven ben. Geprobeerd om van beneden naar boven te wrijven, van boven naar beneden etc. maar steeds hetzelfde...
Ben geen nieuwe fondant gaan gebruiken en heb er vandaag opgelet dat ik hem lang genoeg gekneed heb maar weer ... Gelukkig wel wat minder als de laatste keer want toen was het echt drama maar toch...
Ik zou namelijk zo graag eens geen decoratie aan de zijkant nodig hebben om hem mooi te laten zijn...
Iemand nog andere tips?

It's just a piece of cake

2

Re: Verrassing voor de buurvrouw

Ik heb wat jij benoemd, de haarscheurtjes. Wanneer ik zelf de fondant gekleurd heb. Zo vervelend.. O-)

Ik vind je taart erg mooi geworden!  :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

3

Ik heb het ook alleen als ik de fondant gekleurd heb. anders nooit. Lees dus even mee voor tips.

Oh ja en leuk taartje! Daar was ze vast blij mee.

4

Vind hem er heel feestelijk uitzien, met een mooie kleur roze

5

mooie taart hoor! Ik doe nu elke keer een beetje crisco door mijn fondant om te bekleden (ook een tip van op dit forum hoor), en dat gaat beter zo... Is wel effe zoeken hoeveel je erdoor moet doen, beetje bij beetje dus... Hopelijk heb je er wat aan!
saskia

6

sassie schreef:

mooie taart hoor! Ik doe nu elke keer een beetje crisco door mijn fondant om te bekleden (ook een tip van op dit forum hoor), en dat gaat beter zo... Is wel effe zoeken hoeveel je erdoor moet doen, beetje bij beetje dus... Hopelijk heb je er wat aan!
saskia

Goeie tip! ga ik ook ff proberen.

7

Wat een leuk en vrolijk taartje!