Re: En ze leefde nog lang en gelovig
Ah wat lief zeg, en prachtig geboetseerd!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » En ze leefde nog lang en gelovig
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ah wat lief zeg, en prachtig geboetseerd!
leonietje schreef:Goh....jij had Toos dus ook al op bezoek???
![]()
![]()
![]()
Ik vind em erg leuk geworden!!!
Ontzettend lief meiske!! ( en dat mandje met brood en druiven zal wel een bepaalde betekenis hebben???
![]()
Eh, ja. Wat het precies betekent (behalve dat er wijn gedronken en brood gegeten wordt), weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb alleen even opgezocht welke symbolen erbij horen. Niet wat ze betekenen
![]()
als 1e :
een supermooie taart en die boetseersels, wauw !!
als 2e:
brood bij communie staat gelijk aan de hosti (in de Rooms Katholieke kerk) en die symboliseert het lichaam van Jezus Christus toen hij voor de zonden van de mensen is gestorven aan het kruis op Goede Vrijdag.
De druiven hebben te maken met de wijn die weer symbool staat voor het bloed van Jezus Christus dat uit zijn wonden kwam toen hij aan het kruis hing....
Wat een schattige en prachtige taart!
Ze is geweldig geworden, maar ik snap je Toos probleem wel. Ik vind zelf zo'n 'gesloten' opdracht ook niet heel fijn, je moet zo oppassen dat je niks fout doet... Die poezenpootjes maken er toch een speels geheel van. Even nieuwsgierig, hoe groot is de taart, de doorsnede dan?
Lori schreef:leonietje schreef:Goh....jij had Toos dus ook al op bezoek???
![]()
![]()
![]()
Ik vind em erg leuk geworden!!!
Ontzettend lief meiske!! ( en dat mandje met brood en druiven zal wel een bepaalde betekenis hebben???
![]()
Eh, ja. Wat het precies betekent (behalve dat er wijn gedronken en brood gegeten wordt), weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb alleen even opgezocht welke symbolen erbij horen. Niet wat ze betekenen
![]()
als 1e :
als 2e:
brood bij communie staat gelijk aan de hosti (in de Rooms Katholieke kerk) en die symboliseert het lichaam van Jezus Christus toen hij voor de zonden van de mensen is gestorven aan het kruis op Goede Vrijdag.
De druiven hebben te maken met de wijn die weer symbool staat voor het bloed van Jezus Christus dat uit zijn wonden kwam toen hij aan het kruis hing....
Dankje! Nu je het zegt... dat had ik onderdaad al eens gehoord. Maar het graan??
errug mooi!!
Ze is geweldig geworden, maar ik snap je Toos probleem wel. Ik vind zelf zo'n 'gesloten' opdracht ook niet heel fijn, je moet zo oppassen dat je niks fout doet... Die poezenpootjes maken er toch een speels geheel van. Even nieuwsgierig, hoe groot is de taart, de doorsnede dan?
De taart is 20 cm 
wat een plaatje van een meisje en TAART 
jo-oosie schreef:Lori schreef:Eh, ja. Wat het precies betekent (behalve dat er wijn gedronken en brood gegeten wordt), weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb alleen even opgezocht welke symbolen erbij horen. Niet wat ze betekenen
![]()
als 1e :
als 2e:
De druiven hebben te maken met de wijn die weer symbool staat voor het bloed van Jezus Christus dat uit zijn wonden kwam toen hij aan het kruis hing....Dankje! Nu je het zegt... dat had ik onderdaad al eens gehoord. Maar het graan??
ik denk dat dat erbij zit omdat brood van graan gemaakt wordt??
Op zich heeft graan zelf niks te maken met communnie/herdenking van sterven van Jezus voor de zonden (bij mijn weten dan....)
Lori schreef:jo-oosie schreef:als 1e :
als 2e:
De druiven hebben te maken met de wijn die weer symbool staat voor het bloed van Jezus Christus dat uit zijn wonden kwam toen hij aan het kruis hing....Dankje! Nu je het zegt... dat had ik onderdaad al eens gehoord. Maar het graan??
ik denk dat dat erbij zit omdat brood van graan gemaakt wordt??
Op zich heeft graan zelf niks te maken met communnie/herdenking van sterven van Jezus voor de zonden (bij mijn weten dan....)
Ja, zou kunnen. Maar dat is dan wel dubbel, twee verschillende symbolen voor hetzelfde. Maar aan de andere kant.... Ik heb al meerdere taarten gezien met èn druiven èn een glas wijn.
Prachtig!! ik wou dat ik het ook kon
Moooi!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » En ze leefde nog lang en gelovig