1

Onderwerp: cupcakes invriezen

ik krijg net een mail van mijn collega of ik voor volgende week donderdag taart en cupcakes wil maken. die komt ze dan woensdag op het werk ophalen . maar dat betekend dus dat ik ze dinsdagavond maak.

de taart ga ik van het weekend maken en invriezen dus die kan ze ingevroren meenemen, maar kan ik cupcakes ook invriezen? want als ik die dinsdag maak dan zijn ze donderdag zo klef. heb nu wel een bewaardoos bij xenos gekocht voor cupcakes dus misschien lukt het nu beter. hebben jullie daar ervaring mee?

2

Re: cupcakes invriezen

ja, je kan cupcakes prima invriezen.
de cupcakes in een zak doen en kaal invriezen.
de decoratie kan je afgedekt in een bakje bewaren.
voor gebruik druppeltje chocopasta op de CC en decoratie erop.

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

oke dus dat kan ik ze eventueel zelf laten doen.
ik zal ze wel even mailen met dit idee, en anders moet ze ze donderdag overdag gewoon hier komen halen. vind dat ook veel fijner.

bedankt!

groetjes

ps. iemand nog goede of slechte ervaringen met de cupcake bewaarbox van de xenos?

4

kimvanderloop schreef:

iemand nog goede of slechte ervaringen met de cupcake bewaarbox van de xenos?

Eigenlijk vind ik het een onding, hij gaat moeilijk open en de cupcakes uit de onderste laag kun je er slecht uit nemen omdat het gat veel te diep is zodat ze heel snel beschadigen.

ah oke. ik dacht ik ga het voor die 10,- wel eens proberen, dan maar eens het bonnetje opzoeken. misschien gaat het beter als er onderin het gat iets zit waardoor de cupcakes hoger zitten?of is dat een raar idee?

lees trouwens wisselende verhalen over invriezen van gedecoreerde cupcakes, heb mijn collega al wel gemaild, eens kijken wat zei wil

6

kimvanderloop schreef:

ah oke. ik dacht ik ga het voor die 10,- wel eens proberen, dan maar eens het bonnetje opzoeken. misschien gaat het beter als er onderin het gat iets zit waardoor de cupcakes hoger zitten?of is dat een raar idee?

Ik heb ook wel zitten denken om er iets onderin te leggen maar weet zo niet wat handig is.
Deze week moest mijn zoon cupcakes mee naar zijn bijbaantje maar ik heb ze in een taartdoos gedaan want het leek mij zo'n geklieder om de onderste er uit te halen, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

7 Laatst bewerkt door kimvanderloop (13-04-2012 19:45)

ik zal eens kijken hoe diep ze zijn en dan kijk is of het nodig is om er iets in te doen.
is de bovenste minder diep? of even diep?

als ik dé oplossing heb hoor jehet nog wel van me!

trouwens bedenk me net dat ik soms ook met een lange sateprikker cupcakes in een cupcakepapiertje gebakken zo uit het bakblik wip. misschien ook een idee?

8

kimvanderloop schreef:

ik zal eens kijken hoe diep ze zijn en dan kijk is of het nodig is om er iets in te doen.
is de bovenste minder diep? of even diep?

als ik dé oplossing heb hoor jehet nog wel van me!

trouwens bedenk me net dat ik soms ook met een lange sateprikker cupcakes in een cupcakepapiertje gebakken zo uit het bakblik wip. misschien ook een idee?

Hoi, heb 'm ook.
Gaat idd erg moelijk open, ik klik 'm niet meer dicht maar maak 'm met een fets-spin dicht.

Bewaren doe ik ze er niet in, omdat dat slecht is voor de fondnant van de cc's, gaat smelten.

Invriezen doe ik wel, leg dan eerst een pedaalemmerzak op onderste tray, doe dan in de zak de cc's.
Zo kun je ze extra afsluiten (met zo'n vershoudclip)  en doordat je de zak een beetje kunt optillen, komen je cc's er prima uit...
(snap je het een beetje...??  :/  ;) )

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

jo-oosie schreef:

Bewaren doe ik ze er niet in, omdat dat slecht is voor de fondnant van de cc's, gaat smelten.

huh. gaat dat smelten? ik had hem juist gekocht om ze in te bewaren.... :( hoe kan je ze dan het beste vers in bewaren?

10

Ik heb 2 cc bewaardozen van Xenos en ze bevallen me prima !
In de onderste laag die idd veel dieper is leg ik tissues in zodat ik de beklede cc er makkelijker uit kan halen.
En over dat het fondant gaat smelten... heb er geen last van hoor!
Trouwens ze blijven toch niet zo lang er in want ze zijn zo op ! haha

Wat dacht je van wattenschijfjes onderin je tray? Dan komen ze hoger en is niet zo'n gedoe. Perfecte maat om onderin te leggen!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!